رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

فعالیتهایی برای پرورش حافظه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی

فعالیتهایی برای پرورش حافظه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 31 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 31 رای
مقدمه:
مهارتهای حافظه کودکان در دوران کودکی رشد و تحول می یابد. کودکان طی بزرگ شدن همواره در ضبط و بازیابی اطلاعات بیشتر و بیشتر ورزیده می شوند. در دوره ابتدایی، مهارت زبانی و توانایی شناختی کودکان به منظور به کارگیری روشهایی که یادگیری و نگهداری مطالب را سیستماتیک و منظم تر می سازد، تحول خواهد یافت. پس از آن آنان قادر خواهند بود از این روشها و راهبردهای حافظه برای یادگیری بهتر استفاده کنند. حافظه کلیدی است که در یادگیری را باز می کند. حفظ کردن و به یاد آوردن اطلاعات برای به کارگیری و استفاده از آموخته ها امری ضروری و اساسی است. یکی از بهترین راهها برای اطمینان حاصل کردن از بهترین روش نگهداری اطلاعات در دانش آموزان خوشایند و جذاب بودن شکل یادگیری یا "اطلاعات" است. آموزگاران به خوبی می دانند که روش یادگیری و به خاطر آوردن، می تواند در هر دانش آموز بسیار متفاوت از دیگری باشد. آموزش موفق در دوره ابتدایی، آموزشی است که بچه ها را در استفاده از شکلهای متعدد ممکن، مانند بدنی (حرکت) شنیداری و دیداری درگیر سازد. بازی، شعر، سرود، تصویر، قافیه (آوا)، ضرباهنگ (ریتم) و حرکات موزون می توانند به عنوان وسایل کمکی حافظه در دانش آموزان عمل کنند. در واقع اغلب ترفندها و بازیهای حافظه به بزرگسالان می آموزند که باید بچه ها را با چیزهایی که دوست دارند مانند اغراق تخیل تجسم و حرکت درگیر کرد. راهبردهای حافظه مانند بازی بچه ها به نظر می آیند و هستند این کتاب برای یاری شما والدین، مربیان و معلمان عزیز در آموزش انواع روشها و تکنیک های مفید و قابل استفاده حافظه، طراحی شده است. فعالیتهای این کتاب، فکر و ذهن دانش آموزان را به چالش و تمرین خواهد کشید و به آنان کمک خواهد کرد تا هر آنچه را یاد گرفته اند، به خاطر بسپارند. این فعالیتها شامل ایده هایی برای استفاده از حرکت بدنی گسترش حافظه دیداری و پرورش حافظه شنیداری است. همچنین شامل فعالیتهایی است برای آموزش مباحثی از دروس ادبیات، ریاضی، علوم و تعلیمات اجتماعی که با استفاده از تکنیکهای خاص حافظه با این مواد درسی هماهنگ شده است.
این راهبردهای حافظه بدین منظور طراحی شده است که دانش آموزان در زمان یادگیری و به یاد سپردن اطلاعات، بتوانند از هر فرصت ممکن استفاده کنند. بنا کردن این مهارتهای ارزشمند به موفقیت دانش آموزان در کلاس درس و خارج از آن کمک شایانی خواهد کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1400/04/23

کتاب‌های مرتبط

مدیریت و درمان آسیب روانی
مدیریت و درمان آسیب روانی
0 امتیاز
از 0 رای
دو درصدی ها
دو درصدی ها
4.2 امتیاز
از 9 رای
نواندیشی و موفقیت
نواندیشی و موفقیت
4.7 امتیاز
از 6 رای
ثروت و قانون جذب
ثروت و قانون جذب
3.8 امتیاز
از 5 رای
زمانی برای موفقیت
زمانی برای موفقیت
4 امتیاز
از 2 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فعالیتهایی برای پرورش حافظه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فعالیتهایی برای پرورش حافظه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک