رسته‌ها

مدیریت و درمان آسیب روانی

مدیریت و درمان آسیب روانی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
در جوامع امروزی، احساس سرخوردگی، یاس، و حتی وسوسه خودزنی و خودکشی با افزایشی هشدار دهنده رو به رو است. در واقع، نومید‌ترین دردمندان و سخت‌ترین دردهای بشری متعلق به همین آخر خطی‌هاست. یعنی آن‌هایی که غصه بی‌پایان و خودخوری شدید عاقبت کارشان را به خودزنی می‌رساند؛ شاید هم خدای ناخواسته اقدام به خودکشی می‌کنند!!
اما در کشور ما، به دلیل احساس بدی که مردم نسبت به این گونه معضلات دارند، نه کتابی متناسب با درد و رنجهای خاص و بومی مردم ما نوشته می‌شود و نه فرهنگ عمومی همدردی از طریق ارائه رهنمودهای عالمانه تقویت می‌شود.
کتاب حاضر که عنوان اصلی آن زندگی پس از خودزنی (Life After Self-harm) است در زمره کتاب‌های روان‌شناسی کاربردی است که درس‌های آن محصول همکاری و همفکری قربانیان آسیب‌های اجتماعی با کارشناسان حرفه‌ای در یک پروژه تحقیق است. به تمام کسانی که تازگی درگیر یک بحران اجتماعی یا روحی در زندگی خود بوده‌اند یا هستند، و اساساً کسانی که در موقعیت‌های چالش‌زای اجتماعی، خانوادگی یا روانی زندگی می‌کنند و می‌خواهند از بروز آسیب جلوگیری کنند، خواندن این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم.
مولفان کتاب آقای اولریک اشمیت روان‌پزشک در بیمارستان مادسلی و مدرس ارشد موسسه روان‌پزشکی لندن و خانم کیت دیویدسن مشاور روان‌شناسی بالینی و مدیر موسسه مداخلات روانی گلاسگو هستند.
این دو محقق و متخصص با تجربه، سرگذشت‌های شخصی قربانیان تحت نظر خود را در آن تشریح کرده‌اند تا درس‌های مقابله با مشکلات را به افراد مبتلا و حتی درمانگران و خانواده‌های قربانیان بیاموزند. در این راستا، نسخه‌هایی از پرسش‌نامه‌ها و برگه‌های سوال و جواب که برای کمک به آسیب دیدگان مفید است را در هر فصل آورده‌اند تا رهنمود‌های کتاب مکرراً قابل تمرین باشد.
آنها آموزش می‌دهند که در لحظه‌های بحرانی زندگی چه رویکرد و روشی را پیش بگیرید و چگونه از پس سختی‌ها، دردها و مشکلات ناشی از آسیب روحی برآیید. آنها در این اثر راهکارهایی هم برای شناخت روحیات مطرح کرده‌اند که شما با کمک آنها بتوانید روحیات خود را بهتر بشناسید و راه‌هایی که باعث تغییر طرز نگاه و تفکر شما میشوند را راحت‌تر بیابید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
102
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mrmatin
mrmatin
1403/06/01

کتاب‌های مرتبط

آئین دوست یابی
آئین دوست یابی
4.5 امتیاز
از 17 رای
دو درصدی ها
دو درصدی ها
4.2 امتیاز
از 9 رای
نواندیشی و موفقیت
نواندیشی و موفقیت
4.7 امتیاز
از 6 رای
مدیریت هوشمندانه زمان
مدیریت هوشمندانه زمان
4.5 امتیاز
از 6 رای
از شنبه
از شنبه
4.3 امتیاز
از 12 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مدیریت و درمان آسیب روانی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتابی ارزشمند با ترجمه روان و قابل فهم.
در این روزگار عصبی و ناآرام، برای محافظت از خود و عزیزانمان، مطالعه این قبیل کتابها ضروریست.
مدیریت و درمان آسیب روانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک