رسته‌ها

اقامه عزا در سوگ سیدالشهدا، چرا و چگونه؟

اقامه عزا در سوگ سیدالشهدا، چرا و چگونه؟
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
✔️ کتاب اقامه عزا در سوگ سیدالشهدا علیه السلام به چگونگی برپایی عزا در مصائب حضرت و برپایی مجالس و آثار و ثواب گریه بر امام حسین علیه السلام پرداخته است. بی شک شهادت آن حضرت، بزرگ ترین مصیبتی است که بر جهان تشیع وارد شده است. امامان معصوم علیهم السلام نیز نه تنها در ماه محرم بلکه در هر فرصتی که مهیا می شد به اقامه سوگواری بر آن حضرت، می پرداختند.

بخشی از کتاب:
چنان که پیش از این گذشت،خداوند به خاطر مصائب امام حسین علیه السلام حرارتی در دل های مؤمنان قرار داده است که با یاد آن حضرت دچار حزن و اندوه میشوند و اشک از چشمانشان جاری می گردد؛ به همین جهت آنگاه که ماه محرم و روز عاشورا فرا می رسد غم و اندوه و حزنی در سینه مؤمنان سنگینی می کند و بغضی گلوی آنان را می فشارد. مؤمنان همچنین با شنیدن نام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام متاثر میشوند و گاه اشکشان بی اختیار جاری میشود. این حالت چه بسا به خاطر حزنی است که بر ائمه علیهم السلام عارض میشود؛ زیرا شیعیان از زیادی طینت اهل بیت علیهم السلام آفریده شده اند و به نور ولایت آن بزرگواران عجین گردیده اند و آنچه بر ائمه علیهم السلام عارض میشود به شیعیان نیز می رسد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
73
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1399/03/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اقامه عزا در سوگ سیدالشهدا، چرا و چگونه؟

تعداد دیدگاه‌ها:
1
برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم که در رثای سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت انجام می‌شود، در وهله اول موجب می‌شود که مردم با الگوهای حقیقی خود پیوند و ارتباط محکمی برقرار کنند و در نتیجه امکان تبعیت و پیروی در اعمال و رفتار از ایشان ممکن شود. در عین حال همین هیئت‌ها و مراسم دینی موجب می‌شوند که توده مردم با معارف دینی آشنا شوند. در این میان مراسم عزاداری که در ماه محرم هر ساله برگزار می‌شود، جایگاه به‌خصوص و ویژه‌ای در ارتقای معرفت دینی مردم و اصلاح سبک زندگی اجتماعی دارد.
اقامه عزا در سوگ سیدالشهدا، چرا و چگونه؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک