رسته‌ها

کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 64 - آذر 1359

کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 64 - آذر 1359
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 9 رای
از گروه مطبوعاتی کیهان
سردبیر: داریوش نوروزی
نقاشیها: سلمان بابایی
فیروزه گل محمدی
داریوش حبیب خانی
محمد علی بنی اسدی
سال بیست و چهارم
دوره جدید، شماره ۱۱۵۵+۶۴

در این شماره میخوانی:
وحدت، وحدت، وحدت
گفتگوی آب و گنجشکه
لبخند
لارو
زنگ تفریح
سالروز شهادت سید حسن مدرس
شعر
چوپان پیر
پینوکیو (مصور)
نوشته‌ها و نقاشیهای شما
نوشته‌ها و نقاشیهای بچه‌های سرزمینهای دیگر

گفتگوی من و تو:
وحدت، وحدت، وحدت
دوست خوبم، سلام،
امام همیشه فریاد زده است: وحدت، وحدت، اما راستی گوش شنوا کو؟ راستی چه قدر به حرفهای امام توجه می‌شود؟
امام هر بار که سخنرانی می‌کند، مردم را به وحدت دعوت می‌کند، اما بعد از چند وقت، دوباره امام باید نوای وحدت سر بدهد.
این وحدت چیست که امام این قدر بر روی آن تکیه می‌کند و به آن اهمیت میدهد؟ اگر یادت باشد، امام در یکی از سخنرانیهای خود مثالی زد. امام گفت که پدری هنگام مرگ، هفت یا هشت پسر خود را صدا کرد. همه آنها آمدند و کنار او نشستند. پدر از قبل، چند تکه چوب تهیه کرده بود. او یکی از چوبها را برداشت و به یکی از پسرانش داد و گفت: «این را بشکن.»
پسر به راحتی آن را شکست. بعد، پدر دو تا چوب را روی هم گذاشت و گفت: «اینها را بشکن.»
پسر آنها را هم شکست. بعد پدر هفت یا هشت چوب که به تعداد پسرانش بود برداشت و آنها را روی هم گذاشت. بعد آنها را به یکی از پسرهایش داد و گفت: «اینها را بشکن»
پسر هرچه کوشش کرد، نتوانست چوبها را بشکند. پدر گفت: «فرزندان من، شما مانند این چوبها هستید. شما فرزندان من، اگر تک تک و جدا از هم باشید، به راحتی شکسته می‌شوید. اگر دو تا از شما باهم و چهار نفر دیگر با هم باشید، باز هم شکسته می‌شوید، اما اگر همه شما مثل این چوبها با هم باشید، هیچ کس نمی‌تواند شما را بشکند.»
با این مثال، همه چیز روشن ۔ میشود، حرفهای امام آن قدر ساده هستند که حتی توهم می‌توانی آن را بفهمی و از آن استفاده کنی. حرفهای امام برای همه مردم ایران است، برای همه مسلمانان است. حرفهای امام، حرفهایی است که هر کلمه‌‌اش یک درس است. همه باید با دقت به آن حرفها گوش کنند و از آنها درس بگیرند.
به جای اینکه برایت توضیحی بدهم، بگذار بقیه حرفهای امام را هم برایت بنویسم. امام بعد از آن مثال، حرفش را این طور ادامه داد:
«در جامعه ما اگر روحانی تنها باشد، او را می‌شکنند و از بین میبرند. اگر ارتشی تنها باشد، او را می‌شکنند و از بین می‌برند، و اگر مردم هم تنها باشند شکست می‌خورند و از بین می‌روند. انقلاب و کشور ما در صورتی آسیب نمی‌بیند که همه نیروها با هم باشند.»
با همه این حرفهای امام، ما می‌بینیم که بین بزرگان و سران مملکت، اختلافاتی وجود دارد. بین کشورهای اسلامی هم اختلافات وجود دارد. در واقع آنها با هم متحد نیستند و وحدت ندارند.
میدانی که این اختلافها به مملکت ما و کشورهای اسلامی و مردم آن خیلی ضرر می‌زند. همانطور که الان می‌بینیم، آمریکا بین کشورهای مسلمان اختلاف می‌اندازد تا آنها نتوانند با متحد شدن، اسرائیل را شکست دهند. در داخل مملکت هم، اگر ما باهم اختلاف داشته باشیم آن وقت نمی‌توانیم بر دشمنان اسلام پیروز شویم؛ آن وقت از ضد انقلاب شکست می‌خوریم.
دوست من، تو باید بدانی که چه کسانی این وحدت را به هم می‌زنند و باید مواظب باشی که از آنها پشتیبانی نکنی؛ چون پشتیبانی از آنها به ضرر اسلام است. ما باید از کسانی حمایت کنیم که وحدت مسلمانان را حفظ می‌کنند.
شاید بپرسی که ما از کجا میتوانیم این افراد را بشناسیم. جواب این سوال، این است که برای اینکه در انتخابمان اشتباه نکنیم، باید افراد متفکر و مسلمان را بشناسیم. باید بدانیم چه کسانی اسلام را بهتر میشناسند و چه کسانی می‌خواهند مسلمانان وحدت داشته باشند. ما باید از آنها پشتیبانی کنیم، تا هم اسلام و هم کشور عزیزمان، ایران، حفظ شود.
به حرفهای امام خمینی به دقت گوش کن تا بفهمی چه کسانی به اسلام خدمت می‌کنند و چه کسانی به اسم اسلام، دارند به اسلام لطمه می‌زنند.
امیدوارم که هر روز فکرت بازتر و روشن‌تر شود و در کارهایت موفق باشی.
دوست تو، سردبیر (داریوش نوروزی)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
32
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/04/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 64 - آذر 1359

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 64 - آذر 1359
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک