رسته‌ها

فکاهیون - شماره 87 - ویژه نامه نوروز 1368

فکاهیون - شماره 87 - ویژه نامه نوروز 1368
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 4 رای
نجوم و پیشگوئی سال ۱۳۶۸ منجم‌باشی فکاهیون:
* شروع سال نو و فرا رسیدن فصل دل انگیز بهار و سبز شدن دشت و دمن و کوهسار و روان شدن آب در جویبار و شکوفه کردن درختان در باغ و گلزار و پیدا شدن نعنا ترخونی در کوچه و بازار و نغمه سرایی بلبل و کبک و سار بر شاخه سپیدار و بید و چنار در این ماه دلالت دارد بر:
* آمدن عید، رواج دید و بازدید، گرمی بازار فروش و خرید، کاسته شدن از سرمای شدید، خالی شدن جیب بنده وجنابعالی بوسیله شیرینی فروش و میوه فروش و عمر و زید، عیدی دادن عمه و خاله و دایی و عمو به محسن و عباس و اصغر و کاظم و حسین و معصومه و مجید و وحید. به مسافرت رفتن عده‌ای برای در رفتن از زیر بار مخارج عید سعید و کلاه گذاشتن شیادان و محتکران از خدا بی‌خبر به سر خلق الله با هزار کلک و حقه و تزویر، آش سرد شد و سار از درخت پرید.
* شکوفه آوردن درختان گوجه و سیب و هلو و گیلاس و گلابی و آلبالو، کلاه رفتن سر آدمهای ساده و هالو، رقابت محتکرین و گرانفروشان با زالو، کشف داروی جدید طاسی سر و ریزش مو، به پایان رسیدن ریاست جمهوری ریگان حقه باز و کینه توز و دو رو، رسوا شدن صدام بدنام بی‌آبرو، به بازار آمدن پارچه‌های بشور و بپوش و بدون اتو و فصل خوردن سبزی پلو و ماهی و کوکو با سالاد کاهو.
* به گرو رفتن تشت و دیگ و کماجدان و سیخ و سه پایه، ترفیع کارمندان دون پایه، گرمی آفتاب و مطبوعی سایه، از مادر مهربانتر شدن دایه، متضرر شدن بنده و شما بعلت نداشتن سرمایه و هکذا على غیر النهایه.
* جوجه آوردن مرغابی و کبک و قو، سبز شدن پونه کنارجو، آمدن بستنی نوبرانه و کسادی بازار حلیم و آش و لبو، نزاع در همسایه به دنبال بحث و بگو مگو، زرد شدن یقه پیراهن میرزا جعفر زیر اتو و فصل خوردن آب آلو و برگه هلو.
* موسم کوشش و جدیت کار در کارگاه و اداره و کارخانه و دشت و کوهسار، بگو مگوی یک صاحبخانه با مستأجر بر سر اجاره بها در حوالی دروازه غار، فرار نجیب الله از شهر قندهار، میل و اشتیاق مردم به دیدن موزه و ابنیه و آثار و فیلمهای چند بار تکرار، دعوای یک طلبکار با بدهکار در حوالی کوچه در دار، کمبود فداکاری و گوشت و ایثار، لعنت خدا و رسول بر ظالم و ستمگر و ستمکار.
* فصل لانه سازی و بچه آوردن حیوانات، دمیده شدن حیات در جانور و جماد و نبات، همکاری کاغذ و قلم و دوات با چک و سفته و برات مسلط شدن مجاهدان افغانی بر شهر هرات و طغیان رود دجله و فرات، از مرگ رهائی یافتن چند کوه نورد گم شده توسط گروه نجات!
* وایضا «نافع است در این ماه خوردن سبزی پلو با ماهی سفید البته در شب عید و رفتن به عید دیدنی و دید و بازدید و ساعت دارد عیادت از مجروحین و بیماران در بیمارستان و بردن گل وشیرینی برای آنان و دستگیری از ایتام و ضعیفان و کمک به مستمندان و افتادگان و لعن و نفرین بر ابرقلدران و مستکبران و ظالمان خصوصا» صدام و مبارک و فهد بویژه شیطان بزرگ و جانشین ریگان و دعای خیر برای پیروزی رزمندگان و مسلمین جهان به حول و قوه خداوند منان!
* و اما پیشگویی منجم باشی فکاهیون در سال جدید: کناره گیری ریگان گاوچران از ریاست جمهوری، مبتلا شدن مبارک وفهد به کوری، پیروزی ریگان در مسابقه لندهوری، دل از عزا درآوردن اشخاص شکمو و سوری، همکاری سماور و استکان و نعلبکی با قوری، فرستادن یک سفینه به فضا به ستارهای به مسافت ۲۰۰ سال نوری.
* مبارزه و دستگیری دزدان و سوداگران مرگ و محتکران و گرانفروشان بی‌شرم و حیا، جلوگیری از فساد و رشوه و ارتشا، شکست لشکر اعدا و استقرار صلح و صفا، بی‌اعتباری و بی‌ارزشی دنیا و پیروزی مبارزان مسلمان و مردان خدا بیاری خداوند توانا.
* پیدا شدن یک ستاره جدید دنباله دار، برخورد یک پدر و پسر در کوچه آبشار و روبوسی و خوشحالی هر دو از این دیدار دور از انتظار و وضع قانون جدید برای اشخاص موتور سوار در کوچه و پیاده رو و بازار (والله اعلم بحقایق الاسرار).
* دعای تحویل سال: خداوندا به بیماران شفا، به سست عهدان و بی‌وفایان وفا، به فقرا و مستعدان غنا، به ستمگران و ظالمان درد بی‌دوا و عذاب بی‌انتها، به مستکبران و محتکران و گرانفروشان شرم و حیا و به اسلام و اسلامیان و رزمندگان اسلام پیروزی و استحکام و بقا عنایت فرما. * الهی به بیکاران کار، به سیگاریان همت ترک سیگار و به بی‌بخاران بخار و به گرسنگان ناهار و به مسلمین عزت و اعتبار کرامت فرما.
* بارالها بی‌سوادان را سواد، اسرا را آزاد، خرابیها را آباد، دل محرومین و مستمندان را شاد فرما.
* خداوندا صدام را عذاب، فهد و مبارک را عقاب و به اسرائیل خائن خواری و ذلت بی‌حساب و دعای مخلص را مستجاب فرما.
محمدباقر مهدی‌قلی‌خان معروف به «بچه ورامین»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
36
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/02/05
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فکاهیون - شماره 87 - ویژه نامه نوروز 1368

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فکاهیون - شماره 87 - ویژه نامه نوروز 1368
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک