رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد - جلد ۱

تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 181 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 181 رای
از پیشگفتار:
پانزدهم خرداد نقطه عطف مسیر نهضت اسلامی ایران و سرفصل آغازین انقلاب اسلامی است. گرچه آن روز تاریخی تبلور اوج و فاداری امت اسلامی به مرجع دینی خودشان بود؛ اما چرایی و چگونگی آن وفاداری نیز، شایسته تحقیق است. دستگیری یک مرجع معترض و کشتار صدها تن از مومنان و مقلدان وی در تاریخ ایران بی سابقه به شمار میرفت و نشانه ای بود از پیدا شدن عاملی جدید و تاثیرگذار در تصمیم گیری سردمداران رژیم در آن روزگار، رهبری نهضت دستهای پنهان این عامل نوپدید را به خوبی احساس میکرد و بر آن بود که به افشای آن بپردازد. این نیروی پنهان چیزی نبود جز امپریالیسم آمریکا که امام خمینی در بیانیه ها پیامها و سخنرانیهای خود، ام الفسادش میخواند و شاه را نیز آلت اراده آمریکا معرفی میکرد. آن روزها درک این موضع برای اکثر مردم دشوار بود؛ اما روند حرکت رژیم از کاپیتولاسیون تا ژاندارمی منطقه و دخالتهای آشکار آمریکا، آن چنان موضوع را مبرهن ساخت که در حرکتهای سالهای ۵۷-۵۶ مرگ بر آمریکا شعار اصلی مردم گشت. بنابراین ۱۵ خرداد اولین رویارویی نیروهای اسلامی با آمریکا و پی ریزنده و بیانگر هویت نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی بود.
آمریکا از چه زمانی به دخالت فعالانه در ایران اسلامی دست یازید؟ برای بسط سلطه خود چه راههایی را پیمود و چه نقشه هایی را ترسیم کرد و چگونه با موانع احتمالی به مبارزه برخاست؟ چگونه دخالت آمریکا منجر به قیام ۱۵ خرداد گردید و پیامدهای آن چه بود و چگونه بعد از آن به سلطه گری بی رقیب در ایران مبدل شد؟ این همه سوالاتی هستند که «تاریخ قیام ۱۵ خرداد به روایت اسناد» در صدد است تا بدان پاسخ دهد و گوشه هایی از این سلطه را به روایت اسناد بازگو کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1389/02/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ قیام پانزده خرداد به روایت اسناد - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک