رسته‌ها
حکمت بوعلی سینا - جلد ۳: الهیات
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 10 رای
به ضمیمه رساله ودایع الحکم فی کشف خدایع بدایع الحکم

حکمت بوعلی سینا، تالیف محمدصالح حائری مازندرانی، کتابی است در پنج جلد با موضوع فلسفه اسلامی خاصه حکمت مشاء به زبان‌های فارسی و عربی، با مقدمه عمادالدین حسین اصفهانی مشهور به عمادزاده.
حکمت ابن‎ سینا کتابی است که حقایق و اسرار گفتارهای شیخ را که دیگران نادیده انگاشته‌اند، کشف نموده و عقاید اسلامی ساده را طبق مقررات قرآن و معتقدات اهل‎بیت(ع) و اتفاق امامیه و امت، به براهین فلسفی مبرهن ساخته و بدون مبالغه هر فصل یا صفحه از این کتاب، مشتمل بر نکات تازه و یا در بسیاری از مواضع متضمن مبتکراتی است.
جلد سوم، الهیات عام و خاصه است و استقصاء جمیع طرق در اثبات واجب و رسیدگی به طریقه وجود از اسفار و مبدا و معاد و مشاعر و عرشیه و اثبات الواجب جلال‌الدین دوانی و شرح رباعیات دوانی و اثبات الواجب جامی و لوایح قمریه جامی و... و رسیدگی به ده طریق برگزیده قطب شیرازی در درّه التاج و بر دوازده طریق در اثبات الواجب ابوالحسن شریعت قائینی مخطوط منحصر یا عزیزالوجود که به فکر خود نسبت داده و ده دلیل دیگر که به غیر خودش اسناد داده است و استیفاء وجوه در اثبات واجب به نفس ذات واجب و ابطال استعانت به دور و تسلسل و به سائر مهمات مربوط به مقام توحید، حتی براهین امتناع تسلسل که همه تجزیه و تحلیل شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
548
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mt1397
mt1397
1399/01/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حکمت بوعلی سینا - جلد ۳: الهیات

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حکمت بوعلی سینا - جلد ۳: الهیات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک