رسته‌ها

خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره محمدعلی جمالزاده و انقلاب اسلامی ایران

خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره محمدعلی جمالزاده و انقلاب اسلامی ایران
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 3 رای
کتاب از بخش‌‏های زیر تشکیل شده است: دو نامه درباره انقلاب اسلامی، گفتگویی درباره انقلاب اسلامی، درباره گفتگو با جمال‏ زاده، چند خاطره درباره سید جمال ‏الدین واعظ، خاطره ‏ای دیگر درباره سید جمال ‏الدین واعظ، محمدعلی شاه قاجار و سید جمال ‏الدین واعظ (اصفهانی). در بخش پایانی هم تصاویر و اسناد، فهارس، اعلام، اماکن و کتب ضمیمه شده است و بخش‏هایی از نامه ‏های جمال ‏زاده به استاد خسروشاهی و تصاویر دیدار آمده است. این کتاب نیز مانند دیگر آثار استاد خسروشاهی حاوی مطالب بدیع و ناگفته است و وجوه تازه‏ ای از زندگی و اندیشه محمدعلی جمال‏ زاده را به نمایش می‏ گذارد که تاکنون کمتر بدان توجه شده است و روزنامه‏ ها و گروه‏ های مختلف کمتر به آن می ‏پردازند و آن هم نگاه جمال ‏زاده است به انقلاب اسلامی.
جمال ‏زاده نخستین داستان ‏نویس ایرانی است كه با كتاب «یكی بود، یكی نبود» به اوج شهرت رسید و با كتاب «خلقیات ما ایرانی ‏ها» مورد غضب رژیم پهلوی قرار گرفت. آن چه كه در این بخش از خاطرات مستند آمده گوشه ‏هایی از خاطرات مرحوم سید محمدعلی جمال ‏زاده، نویسنده و داستان‏ سرای مشهور ایرانی و مقیم سوئیس است كه استاد خسروشاهی خاطرات دو دیدار با وی در ژنو، در اوائل سال 1361 و 1362 و نیز دو نامه جمال ‏زاده به ایشان را بازگو می کند كه به تناسب موضوع جمال ‏زاده و انقلاب اسلامی ایران به عنوان بخش اول و دوم نقل می ‏شود.
فصل سوم این كتاب شامل بحث جالب و تاریخی استاد دكتر ابراهیم باستانی پاریزی، محقق و مورخ معاصر است كه در رابطه با دیدار استاد خسروشاهی با جمال ‏زاده آن را به رشته تحریر در آورده ‏اند و قبلاً در روزنامه اطلاعات در سال 1365 درج و چاپ شده است.
فصل چهارم هم گوشه‏ هایی از خاطرات مكتوب جمال ‏زاده درباره پدر، مرحوم سید جمال ‏الدین، واعظ معروف دوران مشروطیت است كه به درخواست استاد خسروشاهی، نسخه‏ ای از آن را به ایشان داده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
125
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hasanvahidi
hasanvahidi
1398/12/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره محمدعلی جمالزاده و انقلاب اسلامی ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره محمدعلی جمالزاده و انقلاب اسلامی ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک