رسته‌ها
ادب پهلوانی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
ادب پهلوانی از چهار فصل اصلی با عنوانهای ادب عصر اساطیری-پهلوانی، عصر گاثاها: افول عصر پهلوانی، عصر تاریخی: دنیای ماد و هخامنشی و میراث اشکانی: عصر تکوین حماسه ملی ایران تشکیل شده‌ است.
خزانه ادب و فرهنگ باستانی ایران چندان غنی است که هر ساله با وجود همه محدودیتهای آکادمیک و فقدان مشوقهای ضروری برای شناخت ادب دیرینه این مرز و بوم، ده‌ها مقاله و رساله منتشر می‌شود که خود از عظمت کار حکایت دارد.
مسائل ایران باستان به هر دلیل که باشد امروزه بخشی از اندیشه و دغدغه ماست. از محتوای پیام زرتشت تا رابطه دین بهی با دین یهودی، از نقش آتش تا فلسفه سهرودی، از عرفان مانی تا فلسفه زن ستیزی، از اسکندر گجستگ تا هلنیسم یونانی، از میراث ساسانی در خلافت اسلامی تا نقش مهر در فرهنگ مسیحی و ده‌ها مسئله دیگر که بسا با زندگی امروز ما پیوند دارد هنوز پاسخهای معتبری که فراگیر باشد نیافته ‌است.
مخاطب اصلی کتاب ادب پهلوانی دانشجویان علاقه‌مند به سرشت و سرگذشت ادب دیرینه ایران و همچنین هر کتابخوانی است که مدتی کوشیده ‌است با خودآموزی جواب ابهامها و پرسشهایی را درباره گوشه‌هایی از فرهنگ و دین و ادب ایران پیش از اسلام پیدا کند که احتمالاً در این کتاب پاسخی برای آن یا نقطه شروعی برای پاسخگویی به آن خواهد یافت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
419
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mt1397
mt1397
1400/02/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ادب پهلوانی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
سلام بر دوستان کتابناک و علاقه مندان این کتاب.
این کتاب بعد از پایان قراردادش با ناشر در دسترس عمومی قرار گرفته و استفاده از آن رایگان است و مانع حقوقی ندارد. اگر به هر دلیلی در این صفحه نتوانستید آن را دریافت کنید به سایت پارسی انجمن مراجعه کنید که شخصا برای آنها فرستاده ام و در آنجا در دسترس است.
اگر هم به سایت جهانی آکادمیا دسترسی دارد در صفحه مولف این کتاب در دسترس است.
https://independent.academia.edu/MehdiJami
مولف کتاب هستم.
شوربختانه، گویا این نسک که بارگذاری کردم، برای حق نشرش، تایید نشده بسته شد.
اگر کسی از هم میهنان این نسک را خواست، در بخش پیام خصوصی پیام بگذارد.
ادب پهلوانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک