رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سرگذشت بهروزه خانم: همسر اسیر شاه اسماعیل صفوی

سرگذشت بهروزه خانم: همسر اسیر شاه اسماعیل صفوی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
✔️ شاه اسماعیل صفوی در جنگ چالدران (1514 میلادی)علیرغم رشادتهای سپاهیانش شکست سختی از سلطان سلیم عثمانی خورد به نحوی که لشکریان ایران منهدم گشته و حرم شاه اسماعیل به دست ترک ها افتاد و بخشهای زیادی از کشور از جمله آذربایجان و تبریز اشغال شد و تعداد زیادی کشته و تجاوزات زیادی به نوامیس مردم شد.
اسارت سوگلی شاه، «بهروزه خانم»، به دست ترکها سخت بر او گران آمد. پس هیئتی نزد سلطان عثمانی فرستاد و از موضع مروت و انسان دوستی خواهان آزادی همسرش شد. سلطان سلیم اما آزادی بهروزه خانم را مشروط به تجزیه بخشی از خاک ایران و «پذیرش رود ارس به عنوان مرز ایران و عثمانی» از سوی شاه اسماعیل نمود. در ادامه داستان, سرگذشت دو زن اسیر ایرانی در دربار عثمانی بازگو می‌شود. تاجلی اندکی بعد موفق می‌شود به ایران برگردد, اما بهروزه همچنان در اسارت و با احترام باقی می‌ماند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/11/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرگذشت بهروزه خانم: همسر اسیر شاه اسماعیل صفوی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
داستان اسارت همسر شاه اسماعیل حقیقت نداره.این شایعه رو مورخان عثمانی بوجود آوردن و در قاموس الاعلام ترکی به این قضیه اشاره شده.
شاه اسماعیل صفوی در جنگ چالدران (1514 میلادی)علیرغم رشادتهای سپاهیانش شکست خورد وهمسرغیورش اسیرشد این کتاب شرح این اسارت است
سپاس از قرار دادن آثار فواد فاروقی...و تشکر از فعالیت و پویایی یگانه سایت ترویج کتب در ایران
سرگذشت بهروزه خانم: همسر اسیر شاه اسماعیل صفوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک