رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خاطرات یک گیشا
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 68 رای
نویسنده:
مترجم:
مریم بیات
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 68 رای
این داستان، با احساسی به معنی واقعی کلمه، که پرفروشترین پرفروش ها بوده است، اولین تجربه نویسنده به شمار می رود. داستان با اصالتی بدون خدشه و غنایی بی نظیر، شرح اعترافات واقعی یکی از معروفترین گیشاهای ژاپن، نیتا سایوری است.
خاطرات یک گیشا داستان دو خواهر ژاپنی است که بعلت فقر به شخصی فروخته میشوند و داستان حول زندگی خواهر کوچکتر بنام سایوری است. اینکه او را از کوچکی تربیت میکنند که در آینده یک گیشا شود ، چیزی مثل ساقی یا مهماندار مردان که طی مراسمی خاص صورت میگیرد و نیاز به آموزش دارند. همه وقایعی که سایوری در درازای رمان از سر میگذراند به خاطر علاقه ای است که از نوجوانی به کسی به نام «رییس» دارد. سایوری متوجه عشق و دلبستگی زیادش به رئیس میشود. ولی در ادامه، آنچه که از رییس مشاهده میکند بی تفاوتی اش در برابر توجهات سایوری است.....
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/03/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطرات یک گیشا

تعداد دیدگاه‌ها:
11
من این کتاب رو خیلییی دوست داشتم قصه بسیار پرکشش بود. خیلی دوست دارم کتاب تو همین سبک در مورد فرهنگ ژاپن و یا آسیای شرقی اگر می شناسید به من معرفی کنید
من دوست دارم از فرهنگ ‍ژاپن بیشتر بدونم. کتاب جنس ضعیف از فالاچی رو داشتم می خوندم که به بخش زنان ژاپنی رسیدم و تصمیم گرفتم کتاب بعدی این کتاب باشه
ممنون از امکان دانلود
کتاب ترجمۀ خوبی دارد همچنین داستان پرکشش و جذابی!
(گی) در کلمه گیشا به معنی هنر و در کل این کلمه یعنی هنرمند یا فرد صاحب هنر! در فرهنگ ژاپن گیشا روسپی نیست. شخصی است که در مجالس بزم وظیفۀ سرگرم کردن و پذیرایی از مردان را با رقص و آواز و تعریف خاطرات و لطیفه بر عهده دارد (اما در عمل تفاوت چندانی با روسپی ندارد گرچه خود تفاوت قائلند)
زندگی بسیار سطحی و کسل کننده ای از گیشاها به تصویر کشده شده بود با آینده ای کاملا نامشخص. (البته داستان جذاب است، زندگی گیشاها در حالت واقع جذاب نیست. آراستن هر روزه برای رفتن به مهمانی های یکنواخت و سرگرم کردن دیگران با تعریف داستانهای بی مزه). اکثر گیشاها به خاطر فقر فروخته می شوند و بنا بر جمله ای که یکی از گیشاها به کررات در کتاب نقل کرده که: ما گیشا شدیم چون چارۀ دیگری نداشتیم
سلام به همه دوستان
من این کتاب رو تا صفحه 390 خوندم، همین دیشب. من فرهنگ ژاپن و خیلی از خصوصیات اخلاقی اونها رو دوست داشته و دارم ولی خوندن این کتاب تأثیر خوبی روی من نداشت و ذهنیت من رو نسبت به این فرهنگ تحت تأثیر قرار داد، این زنباره گی ها و افتخار به اون که به نحوی فضای این کتاب رو تشکیل میده، اصلاً باورم نمیشه ولی گویا واقعیت داشته. البته این رو هم بگم که با خوندن این کتاب به ارزشهای مذهبی و ملی خودمون و غیرت و مردانگی این آب و خاک خیلی بیشتر از پیش معتقد شدم و اعتقاد دارم که خداوند بزرگ بهترینها را به این ملت هدیه کرده، حالا بماند که ما قدر و ارزش اون رو فهمیدیم یا نه! اما دیگه نمی خوام به خوندن اون ادامه بدم.
یکی از بهترین کتابهایی که تا حالا خوندم ، هم داستان ، هم نگارش نویسنده و هم ترجمه بسیار بسیار گیرا و جذاب بود. از مسئولان محترم سایت خیلی سپاسگزارم . پاینده باشید.
چه قدر جالب احساسات ژاپنی های اکثرا درون گرا رو منتقل کرده. در تمام مدت خوندن چنان جذب شده بودم که متوجه گذر زمان نشدم. به نظرم برای درک روحیات خاص بیان شده در کتاب باید تا حدی با فرهنگ اون ها آشنا باشیم. در کل خوندنش توصیه میشه.
گیشا درفرهنگ ژاپنی زنی است که درمراسم تفریحی سنتی مردان ژاپنی به سرگرم کردن مهمانان می پردازد.بسیاری ازشخصیت های فرهنگی ژاپنی خاطرات یک گیشا راکاملاتخیلی می دانندومعتقدندباعث ازبین بردن ارزش والای گیشادرمیان غربیان شده وبسیاری ازظرایف زندگی یک گیشارا منتقل نکرده است.
توصیفش سخته ولی فوق العاده بود فیلمی که از روی این کتاب ساخته شده مدتها تو آرشیوم داشتم گذاشته بودم تو یک فرصت مناسب تماشا کنم راستش الان با خوندن این کتاب دلم نمیاد با تماشای فیلم، تصاویر بدیعی که این کتاب برام ساخته مخدوش بشه . حقیقتش زیبایی کتاب نه به عنوان و نه به موضوع و نه به فضای رخدادها مربوط نمیشه باید بخونید تا متوجه شید.
ترجمه هم بی نظیر بود
به همه رمان دوستان توصیه می کنم این کتاب را مطالعه نمایند. داستان بسیار پرکشش نوشته شده است و تا آخر خواننده را با خود همراه می کند. فیلم هالیوودی رمان هم البته بدک نیست و با مشارکت بازیگرهای چینی ساخته شده است. به هر حال باید قبول کرد رمان از فیلم ساخته شده بهتر بود شاید در آینده یک کارگردان بهتر با یک تیم بازیگری قدرتمندتر کار بهتری ارائه دهند.
درود بر شما
داستانی با احساسی واقعی که انسان را وادار به تحسین می نماید .
خاطرات یک گیشا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک