رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
همنام
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
✔️ کتاب همنام، رمانی نوشته ی جومپا لاهیری است که اولین بار در سال 2003 به انتشار رسید. لاهیری در این رمان جذاب، به شکلی عمیق تر و کامل تر به تِم هایی می پردازد که باعث شدند اثر قبلی اش، «مترجم دردها» به موفقیت های فراوانی برسد: تجربه ی مهاجرت، تضاد فرهنگ ها، مشکلات خو گرفتن با محیط جدید و از همه گزنده تر، ارتباطات درهم تنیده ی نسل ها. لاهیری دوباره در این رمان، مهارت کم نظیر خود را در خلق جزئیاتی نشان می دهد که کلید ورود به دنیایی پر از احساسات و عواطف اند. رمان همنام، داستان مهاجرت خانوده ی گانگولی از کلکته به آمریکا را روایت می کند. آشوک و آشیما گانگولی به کمبریج ماساچوست می روند. آشوک خیلی راحت تر از همسرش می تواند با محیط جدید خو بگیرد. زمانی که پسر این زوج به دنیا می آید، آن ها تصمیم می گیرند نام نویسنده ای روس را برای او انتخاب کنند. گوگول گانگولی حالا فقط می داند که میراث خانوادگی و البته اسم عجیبش، تنها مایه ی رنج او بوده اند.
مساله رمان همنام مساله هویت است. چنانکه از نام آن نیز پیداست. مساله خانواده به غرب آمده چیزی جز سرگردانی برای انتخاب بین دو یا چند هویت نیست. استخدام در دانشگاه، به دنیا آمدن بچه ها و هیچ اتفاق دیگری نمی تواند انسان شرقی تبار را از مساله هویت فارغ کند. ماجرای انتخاب نام برای کودک تازه تولد یافته و نام اصلی و نام خودمانی نیز از همین مقوله جدال برای یافتن هویتی تازه است، هویتی که هم این باشد و هم آن، نه این باشد و نه آن. جدال بین زندگی در آمریکا و حفظ سنتهای بومی هندی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/06/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی همنام

تعداد دیدگاه‌ها:
3
این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی هست که خوانده ام. به جز خوبی خود کتاب ترجمه ی امیر مهدی حقیقت فوق العاده هست.
رمان بسیار گرم و گیرا و جذابی هست. خواندن نسخه چاپی آن را از دست ندهید.
رمانی پرکشش از خانم جومپا لاهیری!
داستان مهاجرت زوجی جوان از کلکته به آمریکا. دغدغه ها، ترسها، نگرانیها و روابط عاطفی و خانوادگی به زیبایی به تصویر کشیده شده است.
خواندن آن را به دوستان کتابناکی توصیه می کنم :-)
همنام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک