رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زبان و آگاهی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 97 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 97 رای
جرالد ادلمن يكي از نويسندگان كتاب هاي علمي به عنوان چهره اي مطرح است كه موفق شده پيچيده ترين مفاهيم علمي را به ساده ترين زبان ارائه دهد، ادلمن كه به خاطر تاليفات زيادش موفق به كسب جايزه نوبل هم شده در كتاب حاضربه مفهوم ازلي و ابدي آگاهي انسان پرداخته است.
انتشار کتاب زبان و آگاهی یکی از جدیدترین کتاب‌های جرالد ادلمن به زبان فارسی و طرح نظریه بیولوژیکی او درباره آگاهی، به عنوان واقعه ای قلمداد می‌شود که نمی‌توان درباره آن بی تفاوت بود. این یک کتاب جدی علمی ولی به زبان ساده است که مطالعه‌ی آن باید به طور جدی و با دقت انجام گیرد. ادلمن مکانیسم ایجاد آگاهی در انسان را بر مبنای ایجاد «مدارهای نورونی» توضیح می‌دهد و سپس وارد بحث مبسوطی در رابطه‌ی علی این مدارها با آگاهی می‌شود. وی در مراحل مختلف به نقش تاثیرگذار زبان در ایجاد و تکامل آگاهی اشاره می‌کند. به طوری که می‌توان گفت به نظر او-و بسیاری از صاحب‌نظران دیگر-بدون زبان «آگاهی برتر» در انسان موجود نمی‌آید. این بحث پیشنهاد جدیدی است برای برون رفت از سوال قدیمی مبنی بر اینکه آیا آگاهی خود یک «پی پدیدار» است یا یک «پی پدیده»؟ به نظر می‌رسد «نظریه نورونی» ادامه یکی از جدی‌ترین و پیچیده‌ترین نظریات در مورد آگاهی است. نمی‌توان آن را نشناخت و نمی‌توان بدون دقت به عمق آن دست یافت. آن را باید مانند هر متن دشوار بیش از یک بار خواند. هنگامی که رموز آن گشوده می‌شود به اهمیتی پی می‌بریم که بدون تردید روی تفکرات آینده ما موثر خواهد بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زبان و آگاهی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زبان و آگاهی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک