درباره روح: هایدگر و این مسئله
[quote='aliebadi121']نقل قول از عبدالحسین عادل زاده:نقل قول:هایدگر در سال ۱۹۲۷ در کتاب «هستی و زمان» هشدار داده بود که باید از لفظ «روح» پرهیز کرد و سعی کرده بود که این مفهوم را به شیوه خود «از هم برگیرد» و تکهتکه کند. اما هنگامی که در ۱۹۳
درباره روح: هایدگر و این مسئله
[quote]هایدگر در سال ۱۹۲۷ در کتاب «هستی و زمان» هشدار داده بود که باید از لفظ «روح» پرهیز کرد و سعی کرده بود که این مفهوم را به شیوه خود «از هم برگیرد» و تکهتکه کند. اما هنگامی که در ۱۹۳۳ به نازیسم گرایش یافت با «روح آلمانی» از در آشتی درآ
دیونیسوس: اسطوره و آیین
[quote='ettttttt']جناب عادلزاده
چنانکه از شناسنامهی کتاب برمیآید کتاب را خودتان ترجمه کردهاید و آن را بی چشمداشت به رایگان در کتابناک قرار دادهاید. من به گرمی دست شما را میفشارم هم به دلیل اینکه حاصل زحمت خودتان را رایگان در اختیار
یاوه های مد روز
[quote='walterbenjamin']....[/quote]
به هر رو نیش نقد من به سوی فلاسفه اسلامی و برداشتهای الهیاتی شان از هستی نشانه رفته بود. لئو اشتراوس در «آزار و شکنجه و هنر نوشتن» (Persecution and the Art of Writing) مثال زده که چطور فلاسفه مسیحی و
یاوه های مد روز
[quote='walterbenjamin']....[/quote]
دوست عزیز در پست قبل دیگر به این سوءتفاهم شما اشاره نکردم چون برایم خیلی واضح بود که شما نظریه فلاسفه پیشاسقراطی را با نظریه ای که من مد نظر داشتم - فلاسفه اسلامی و مسیحی - که در تایید واجب الوجود و
یاوه های مد روز
[quote='walterbenjamin']
...[/quote]
1) در باب خیام نظر بر نظریات مابعد الطبیعی داشتم. او هیچ گونه نظام مابعد الطبیعی ارایه نداده.
2) نظرگاه من تماما نظر به دیدگاه های [b]مابعدالطبیعی[/b] فلاسفه داشت نه نظریات علوم طبیعی. در علوم
پیرامون مسئله شر
مبحث امتحان و آزمون که تنها دلیل مطرح شده در قرآن مسلمانان است اشکالات اساسی ای دارد که مهم ترین آن این است که در زمین معمول است که وقتی کسی را بابت چیزی مجازات می کنند و مورد داوری قرار می دهند اول از همه از اختیار او برای ورود به آن قضیه
یاوه های مد روز
این مقوله البته محدود به امروز نیست. این موضوع را میشود با وضوح خیلی بیشتری در باب مباحث فلسفی و کلامی مدرسی و کلاسکی نیز مشاهده کرد.
چند روز پیش با دوستی خیلی اتفاقی در باب مبحث برهان نظم داشتیم بحث می کردیم و رشته سخن به نظم روزها و
زیگموند فروید و سنت عرفانی یهود
نوشته زیر در ادامه این کتاب است و تکمیل کننده آن، مربوط به موضوعی که باکان در ویراست دوم کتاب درباره آن صحبت کرده:
[url=https://ketabnak.com/book/100831/این%20طلا%20است:%20فروید،%20روان%E2%80%8C%E2%80%8C%20درمانی%20و%20کابالای%20لوریایی#
این طلا است: فروید، روان درمانی و کابالای لوریایی
حکایتی که در اینجا به آن اشاره شده در کتاب زیر آمده. این نوشته به نوعی در ادامه کتاب زیر است و کامل کنندۀ آن:
[url=https://ketabnak.com/book/96929/زیگموند%20فروید%20و%20سنت%20عرفانی%20یهود]https://ketabnak.com/book/96929/زیگموند%20فروید%