کلیات سعدی
ای نفس اگر به دیدهٔ تحقیق بنگری
درویشی اختیار کنی بر توانگری
ای پادشاه شهر چو وقتت فرا رسد
تو نیز با گدای محلت برابری
گر پنج نوبتت به در قصر میزنند
نوبت به دیگری بگذاری و بگذری
دنیا زنیست عشوهده و دلستان ولیک
با کس به
در بندر آبی چشمانت
وقتی که با من میرقصد در گوشم واژههایی میخواند
که اصلا شبیه هیچ واژهای نیستند
زیر بازویم را میگیرد
و مرا بر فراز ابرها مینشاند
و باران سیاه از چشمانم
سیل آسا فرو میریزد
با خود مرا به شامگاهی میبرد
به شامگاهی با افقهای
در بندر آبی چشمانت
یسمعنی.. حین یراقصنی
کلمات لیست کالکلمات
یأخذنی من تحـتِ ذراعی
یزرعنی فی إحدى الغیمات
والمطـرُ الأسـودُ فی عینی
یتساقـطُ زخاتٍ.. زخات
یحملـنی معـهُ.. یحملـنی
لمسـاءٍ وردیِ الشُـرفـات
وأنا.. کالطفلـةِ فی یـدهِ
کالریشةِ تحمله
تاریخ سال سوم دبیرستان - سال 1348
دو روز مانده به پایان سال تحصیلی ۱۳۳۲ – ۱۳۳۳ (خرداد ۱۳۳۳)، به دانش آموزان دوره دوم متوسطه ایران گفته شد که پس از امتحانات، اگر کتاب های درسی تاریخ را [که در دوران حکومت مصدق چاپ شده بود] تحویل دفتر مدرسه دهند، به رایگان کتاب تاریخ چاپ تازه
کریم خان زند و زمان او
اقتصاد ایران در زمان کریمخان زند؛ و حد متوسط هزینه یک خانواده هفت نفری کارگری در زمان کریمخان
ایران در دوران کریم خان زند (۱۱۲۸-۱۱۵۷ش)، در دوران کریمخان دستگاه دیوان سالاری ساده و ارتش دایمی کوچک شد. در این دوران بدون اع
گاتها: سروده های اهورایی زرتشت
هات_۳۱_بند_۸
ای مزدا آن زمان که تو را با اندیشه ام شناختم دریافتم که توئی سر آغاز و سرانجام هر چه که هست، و توئی سرچشمه اندیشه نیک و آنگاه که تو را با چشم دل دیدم، دانستم که توئی آفریدگار راستین راستی و توئی داور کردار مردمان
خسرو خزا
گاتها: سروده های اهورایی زرتشت
آتش زرتشت
از خون سیاوشیم همخون سیاوشیم
از جامه سپیدانیم هر جامه نمیپوشیم
همسال اوستاییم هم آتش زردشتیم
ما آتش زردشتیم ناکشته نمیکشتیم
اسماعیل سامانی دیوار بخارا بود
ما هموطن اوییم او
چهار میثاق
چهار میثاق دون میگوئیل عبارتند از:
۱. با کلام خود گناه نکنید
۲. هیچ چیز را به خود نگیرید
۳. تصورات باطل نکنید
۴. همیشه بیشترین تلاشتان را انجام دهید
شما که غریبه نیستید
تلخ ترین بخش کتاب صفحات ۱۸۸ و ۱۸۹ و ۱۹۰. نوشته های استاد مرادی کرمانی در سطح جهانی حواننده دارد. باتشکر از آپلود کننده گرامی.
گیتا (بهگود گیتا): سرود خدایان
آدمی باید که خود، خود را رهایی بخشد،
و مبادا که خود را خوار و زبون سازد؛
چه، دوست و دشمنِ آدمی، «خودِ» اوست.
هر که نفسِ خویش را رام کرده باشد، نفسِ وی یار او است،
و آن که عنانِ خود به دست نفس سرکش داده باشد، نفس دشمن اوست.
گیتا {ب