دسته‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

[quote='هیرکان'] به هر حال اگر به یقین برسیم که قیام بر ضد امام معصوم (علیهم السلام) حرام است و قیام کننده مصداق بارز مرتد و محارب است مجازات وی نابودی است چه ایرانی و فارس باشد چه عرب. اخوی! در آن هنگام که هنوز خلافت مطرح بود و بحث ش
جناب [b]جابر شاه[/b] عزیز اولا عذرخواهی کنم بابت دیر پاسخ دادنم، چون مسافرت بودم. قبلا و در پاسخ به سوالات قبلی شما،جواب این سوال شما را داده بودم. اگر پاسخ های قبلی را خوب مطالعه می کردید نیاز نبود دوباره شاهد مثال برای مدعای خودتون ذکر
ادامه پاسخ جناب [b]جابر شاه[/b]: اما اینکه ذکر کردید ... آن بزرگوار سپاهی را فرستاد هربار و آن ها را به شدت سرکوب کرد... باید گفت که این مطلب دروغی بیش نیست و در غالب این موارد اصلا جنگ و خونریزی اتفاق نیفتاده است حتی زمانی که زیاد به این
[quote='جابر شاه']جناب Silver Fox شما فرمودید یکی از دلایل شیعه شدن ایرانی ها رفتار پسندیده حضرت علی ( ع ) با آنها بوده ولی ما در تاریخ خوانده ایم که زمان حکومت این امام بزرگوار مردم استخر و فارس و کرمان و نیشابور و ؟ دست به شورش زدند و آن
در جواب جناب [b]هیرکان[/b] بخش هشتم: یکی از مورخان غربی به نام «براون» گزارشی از قتل عام شیعیان در دولت سنی مذهب عثمانی آورده وتعجب کرده که چرا مورخان ایرانی از قتل عام شیعیان در کشور عثمانی چیزی نگفته اند یا کم گفته اند. وی می گوید: در یک
در جواب جناب [b]هیرکان[/b] بخش هفتم: ایرانیان با حضور مولای متقیان و اسوه عدالت امیرالمومنین امام على(علیه السلام) در کوفه (که در آن زمان جمع بسیاری از ایرانیان مسلمان شده را در خود جای می داد و از این گروه با عنوان موالی یاد می شد) با اهل
در جواب جناب [b]هیرکان[/b] بخش ششم: نفوذ و گسترش تشیع در ایران گرایش به تشیع در ایران, به صورت دفعی و ناگهانی نبود; بلکه تشیع در ایران سیر تدریجی زیر را داشته است: [b]1.[/b] نفوذ تشیع در میان موالی ایران در عراق; (مراد از موالی: ایرانیان
در جواب جناب [b]هیرکان[/b] بخش پنجم: دومین حکومت مقتدر شیعی در ایران آل بویه، فرزندان ابوشجاع (که برخی نسب آنان را به شاپور پادشاه ساسانی می رسانند) دولت مقتدر شیعی را در بخش بزرگی از ایران و عراق تشکیل دادند. بویهیان در سال 322 وارد شیرا
در جواب جناب [b]هیرکان[/b] بخش چهارم: در قرن سوم، مردم گیلان بر اثر ظلم و ستم کارگزاران طاهریان، علیه آنان قیام کردند و جابر بن هارون را که در آن نواحی، فرمانروا بود، از آن جا بیرون کردند. رهبران این قیام، محمد و جعفر، از اهالی دیلم، شیعه
در ج.اب جناب [b]هیرکان[/b] بخش سوم: برخی از مورخان علت آمدن اشعریان را به قم این گونه نوشته اند: «عبدالرحمان بن محمد بن اشعث» امارت سجستان را از ناحیه حجاج بر عهده داشت، پس از خروج (شورش) وی بر حجاج و شکست او، به کابل گریخت؛ فرزندان سعد بن

عضو نیستید؟ ثبت نام در کتابناک