رسته‌ها
صحیفه نور - جلد ۵
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 9 رای
صحیفه امام که نام کامل آن، «صحیفه امام، مجموعه آثار امام خمینی(ره)» است، مجموعه‌ای است ۲۲ جلدی، مشتمل بر بیانات، پیام‌ها، مصاحبه‌ها، احکام، اجازات شرعی و نامه‌ها. این مجموعه، کامل‌ترین و جامع‌ترین اثری است که در این موضوع، تدوین و چاپ شده است. این مجموعه، از نخستین نامه موجود امام خمینی که در سال ۱۳۱۲ش نوشته شده، آغاز می‌شود و به آخرین نامه که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۸ش، حدود دو هفته قبل از وفات نوشته‌اند، تمام می‌شود. صحیفه امام را مرکز تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سال ۱۳۷۸ش منتشر کرده است. صحیفه به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده و با انتشار صحیفه امام، مجموعه صحیفه نور تجدید چاپ نشد.

رهبر معظم انقلاب در دیباچه کتاب، نگاهی کوتاه به شخصیت و زندگی سراسر برکت امام خمینی(ره) داشته است. در بخشی از آن می‌خوانیم:
«او دانشمندی پارسا و خردمندی پرهیزگار و حکیمی سیاستمدار، و مومنی نواندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود».

در مقدمه ناشر، هدف از تدوین این مجموعه چنین عنوان شده است:
«طبعاً مطالعه آثار شفاهی و مکتوب سیاسی و اجتماعی و حتی شخصی و خانوادگی امام خمینی(ره) که اینک یک‌جا و در مجموعه‌ای به نام «صحیفه امام» ارائه شده‌اند، راهی است برای پی‌بردن به خصوصیات روحی و ابعاد شخصیتی و روش‌ها و منش‌های دینی و سیاسی و روابط شخصی و اجتماعی رهبر کبیر انقلاب اسلامی. هریک از آثار مندرج در «صحیفه امام»، بازگوکننده نکته‌ای است از زوایای پیدا و پنهان روح امام.

برخی از آثار مندرج در «صحیفه امام»، بیانگر آن است که امام خمینی(ره) را ورای دنیای پرهیاهوی مبارزه و سیاست و رهبری، روحی است لطیف و عارفانه، و درعین‌حال مسئولیت‌شناس در قبال وظایف جمعی و روابط انسانی. این آثار نشان می‌دهند که امام تنها در وادی علم و اجتهاد، مبارزه و جهاد و سیاست و امامت، اسوه‌ای شایسته برای مقتدیان نبود، بلکه روح لطیف و شخصیت منضبط و تکلیف‌گرا، وی را وامی‌داشت تا شانه از انجام وظیفه در عرصه‌های غیرسیاسی خالی نکند. او در آیین همسرداری و محبت و وفای به همسر، یک زوج نمونه است... نامه‌ها و مکتوبات به‌جای‌مانده، گویای رابطه عمیق و عاطفی و وفادارانه و سرشار از محبت و احترام متقابل آنان است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
322
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/11/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صحیفه نور - جلد ۵

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
صحیفه نور - جلد ۵
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک