رسته‌ها
آمده یا چه طور از شرش خلاص شویم؟
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 12 رای
نویسنده:
مترجم:
پری صابری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 12 رای
کتاب آمده یا چطور از شرش خلاص شیم؟ اثر اوژن یونسکو، داستانی کمدی و به ظاهر رئالیستی است که گاه ابعاد هولناک سورئالیستی به خود می‌گیرد و در چهار پرده روایت می‌شود. این نمایشنامه‌ محتوای تراژیکی و قالبی کمیک دارد.
داستان نمایشنامه آمده یا چطور از شرش خلاص شیم؟ (amedee or how to get rid of it) درباره‌ی زن و شوهری است که در اتاق خواب خانه‌ خود جسدی را پیدا می‌کنند که نمی‌دانند این جسد از کجا به اتاق آن‌ها آمده و یا چه فردی آن را درون اتاق آن‌ها آورده است. جسد هر لحظه بزرگ‌تر می‌شود، مثل بادبادکی که شخصی آن را باد می‌کند. به گونه‌ای که دست و پای جسد از پنجره‌ها بیرون می‌زند. آقای «آمده» و همسرش «مادلن» بر سر اینکه چه باید با آن کرد به بحث می‌پردازند. در آخر «آمد» جسد را از اتاق بیرون می‌کشد و آن را به خیابان می‌برد و در مقابل چشم شگفت‌زده چند پلیس و چند شب‌زنده‌دار با آن پرواز می‌کند.
در تمام آثار اوژن یونسکو (Eugene Ionesco) تم‌های اساسی از قبیل: تم دلهره‌ی کشف زمان، تناقض شغل و انسان، انقیاد، آزادی، دلهره‌ی مرگ، نور، رویا، آشیانه، رنگ، تناقض فرد و نظام اجتماعی، تناقض بین سبکی آسمان و نور با خفقان و لجن سنگین، حسرت بهشت از دست رفته، نمایش داده می‌شود که حاصل تجربیات زندگی اوست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
120
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahzamfarah
Mahzamfarah
1398/10/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آمده یا چه طور از شرش خلاص شویم؟

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آمده یا چه طور از شرش خلاص شویم؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک