رسته‌ها
داوید کاپرفیلد
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 15 رای
نویسنده:
مترجم:
م. امرودی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 15 رای
✔️ کتاب دیوید کاپرفیلد را می‌توان معروف‌ترین رمان چارلز دیکنز در نظر گرفت. این رمان با کودکی دیوید که کودک مورد علاقۀ خود چارلز دیکنز نیز هست؛ شروع شده و تا دوره‌ی میان سالی او ادامه می‌یابد.
دیوید شش ماه بعد از مرگ پدرش به دنیا می‌آید. به نوعی نحسی در زندگی این کودک پیش از تولدش شروع شده است. در ابتدای داستان دیوید با مادری مهربان و شیرین و نازنین همراه است تا این که مشکلات زندگی او را وادار می‌کند با مردی به نام موردستون ازدواج کند مردی با رفتاری خشونت‌آمیز که سرانجام دیوید را به مدرسه‌ای بیرون شهر می‌فرستد. مشکلات دیوید ادامه دارد، بعد از مدتی مادر او نیز می‌میرد و… .
چالز دیکنز (Charles Dickens)، دیوید کاپرفیلد (David Copper field) را کودک مورد علاقه خود می‌نامد و منتقدان آن را زیباترین توصیف دیکنز از دوران کودکی می‌دانند. یکی از علل علاقه دیکنز به این رمان شاید این است که حوادث و وقایع این داستان متاثر از رخدادهای زندگی خود اوست.
چارلز دیکنز در سال 1812 در انگلستان به دنیا آمد و در سال 1870 در گذشت. او در زمان کودکى سختى‌هاى بسیار کشید. در سال 1824 پدرش به‌ خاطر بدهى به زندان افتاد و چارلز براى گذران زندگى مجبور به کار در یک کارخانه شد. اینگونه تجربه‌های او در سن کم، در رمان‌هایش نمودی بارز پیدا کرده است. در بیشتر نوشته‌هایش اتفاقات دلخراشی که در انگلستان زمان او روى مى‌داده، توصیف شده است. او نویسنده بزرگ بریتانیایی است و از مفاخر ادبیات انگلیسی به حساب می‌آید. بسیاری از داستان‌های او در دوران کودکی قهرمان‌هایش می‌گذرد. از نوشته‌های دیگر او می‌توان به «اولیور تویست»، «آرزوهای بزرگ» و «سرود کریسمس» اشاره کرد که در تمام آن‌ها نقش نمادین کودک و دوران کودکی آشکار است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
139
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/09/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داوید کاپرفیلد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
داوید کاپرفیلد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک