رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسباب النزول
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 3.2
با 7 رای
اصل کتاب به زبان عربی است که اینک ترجمه فارسی آن فراهم می‌‌آید. مطالب کتاب درباره علل و اسباب نزول آیات قرآن، و ذکر حوادث و مسائل مختلف آن است که با ذکر روایات متعدد تدوین گردیده است.
مصنف اسباب النزول را به ترتیب سوره‌های قرآن از آیه تسمیه سوره حمد تا انتهای قرآن پی گرفته و ذیل هر آیه سبب و شان نزول آن را از راویان مختلف نقل نموده است، البته اسباب النزول واحدی شامل تمامی آیات قرآن نیست و تنها شان نزول آیاتی را که توانسته جمع آوری کند و یا برای او روایتی نقل شده بود را احصاء نموده است. از مجموع سور قرآن، راجع به ۸۲ سوره، ۸۸۳ مورد سبب نزول نقل کرده است. و دربردارنده اکثر مرویات حدیث از پیامبر « صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم » و اقوال صحابه و تابعین می‌باشد.
اسباب النزول حاصل زحمات حدود ۴۰ ساله مصنف می‌باشد، که از اولین کتابهای مدون موجود در این علم می‌باشد.
مصنف در انگیزه تالیف می‌نویسد: ابن سیرین می‌گوید درباره آیه‌ای از قرآن از عبید سؤال کردم، عبید گفت: از خدا بپرهیز و گفتار محکم برگو، کسانی که عالم به شان نزول آیات بودند از بین رفته‌اند و امروز هر کس خبری درباره شان نزول آیات اختراع می‌کند و دروغ و افترائی که منشا و پایه آن بر نادانی است، در آن باره می‌گوید، بدون توجه به اینکه هر کسی که مرتکب لغزش در نقل خبر می‌شود، جایگاهش جهنم می‌باشد.
همین مطلب بود که مرا وادار کرد که کتابی به رشته تحریر درآورم که جامع تمام اسباب نزول قرآن باشد، تا پویندگان این علم و کسانی که در باب نزول آیات قرآن سخن می‌گویند به این کتاب مراجعه کنند و حقیقت را دریابند و از دروغ گفتن بی نیاز شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/10/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسباب النزول

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اسباب النزول
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک