رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گذری بر تاریخ آمریکا
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 11 رای
این کتاب با مروری بر تاریخچه تشکیل کشور آمریکا در ۹ فصل با عناوین زیر تدوین شده است:
«ساکنان اولیه»، «نخستین کاشفان»، «تفاوت رنگ ها»، «سیزده مستعمره نشین»، «تشکیل حکومت ملی»، «استقلال آمریکا»، «جنگ انصال»، «جنگ های ۱۲۰ ساله آمریکا» و «تاریخ آمریکا به روایت تصویر».

در مقدمه کتاب درباره معرفی آمریکا آمده است:
«ایالات متحده آمریکا در آمریکای شمالی از ۴۸ ایالت پیوسته و دو ایالت مجزا (آلاسکا و هاوایی) به پایتختی واشینگتن دی سی تشکیل شده است. آمریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا (با جمعیتی بالغ بر ۲۹۵۰۰۰۰۰۰نفر) و مساحتی در حدود ۹۶۳۶۳۶۴ کیلومتر مربع و چهارمین کشور پهناور دنیاست که دین و مذهب اکثریت مردم، مسیحی پروتستان بوده و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع ترین کشور جهان شناخته می شود.»

در فصل نخست با عنوان «ساکنان اولیه» به معرفی ساکنان اولیه سرزمین آمریکا با نام های (سرخ پوستان منطقه میسی سیپی)، (سرخ پوستان منظقه سردسیر)، (سرخ پوستان دشت ها و چمنزارها)، (سرخ پوستان منطقه کویری)، (مایا)، (ازتک)، (اینکا) و (جنایات هولناک) می پردازد. در بخش «جنایات هولناک» نیز جنایات مهاجران اروپایی به ویژه انگلیسی ها در برخورد با سرخپوستان (ساکنان بومی آمریکا) بررسی می شود. روایت جوان سرخپوست به انگلیسی ها برای رفتن به حمام برای رفع بوی تعفن آن ها، رنگ زنان و کودکان ما با شنیدن نام تو زرد می شود و روایت سه سرباز آمریکایی از سه جنایت هولناک. سه موضوعی است که در این بخش گنجانده شده است..
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
goli1379
goli1379
1398/08/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گذری بر تاریخ آمریکا

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب خوب و خواندنی است
به علاقه مندان تاریخ توصیه می کنم
گذری بر تاریخ آمریکا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک