رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ساختار و تحولات سیاسی در فدراسیون روسیه و روابط با جمهوری اسلامی ایران

ساختار و تحولات سیاسی در فدراسیون روسیه و روابط با جمهوری اسلامی ایران
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 5 رای
روسيه شايد اولين كشوري است كه به خاطر همكاري با ايران بطور گسترده ، بويژه در زمينه موضوع هسته اي ، براي كشورمان حائز اهميت است و هرگونه تحول در سياست خارجي مسكو بويژه درارتباط با غرب مي تواند بطور مستقيم تاثيري مثبت و يا منفي در سياست خارجي ايران و همكاريهاي فيمابين بگذارد . درباره اين موضوع دفتر مطالعات سياسي و بين المللي اقدام به انتشار كتاب حاضر كرده است كه مي تواند براي محققيني كه پيرامون اين كشور تحقيق مي كنند مفيد فايده باشد.
اين كتاب در يك مقدمه و شش فصل به رشته تحرير در آمده است.
بخش هاي نخستين فصل اول كتاب به ويژگيهاي جغرافيايي فدراسيون روسيه و خلاصه اي از تاريخ اين كشور اشاره مي كند ، و در بخش ديگر اين فصل تاريخ سياسي روسيه را به چهار دوره تقسيم مي كند كه عبارتند از: مرحله اول:روسيه قديم تا سقوط امپراطوري تزارها در سال 1917 كه به انقلاب اكتبر معروف گشت. مرحله دوم: از انقلاب بلشويكي تا بعد از جنگ جهاني دوم و دوران استالين. مرحله سوم: دوران خروشچف تا به قدرت رسيدن گورباچف. مرحله چهارم : دوران گورباچف تا فروپاشي.
فصل دوم نظام سياسي روسيه و تقسيم بندي اين كشور را بر اساس مناطق اقتصادي، ساختار سياسي ، سمت رياست جمهوري ، نظام قانونگذاري در روسيه و دوماي دولتي اين كشور مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد.
فصل سوم به تحولات روسيه جديد در دوران يلتسين اشاره مي كند كه در اين دوران روسيه بعد از فروپاشي شوروي به عنوان وارث اين كشور در نظام بين الملل معرفي مي شود.
فصل چهارم استعفاي يلتسين ، ظهور ولاديمير پوتين و اقدامات وي را مورد بررسي قرار مي دهد .
تحولات سياست خارجي روسيه در دوره پوتين بويژه در امور آسيا، كشورهاي خاورميانه و خليج فارس و بحران عراق، اروپا، آمريكا كشورهاي مشترك المنافع مبحث فصل پنجم را به خود اختصاص د اده است.
فصل آخر به سابقه روابط بين ايران و روسيه و همچنين مسائل درياي خزر، اهداف ،عملكرد ، راهبرد ، مواضع و ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران در منطقه خزر ، اقدامات عملي ايران در خزر و بحثي امنيت اين منطقه مي پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1398/07/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ساختار و تحولات سیاسی در فدراسیون روسیه و روابط با جمهوری اسلامی ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ساختار و تحولات سیاسی در فدراسیون روسیه و روابط با جمهوری اسلامی ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک