رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

توصیف ساختواژه ی گویش سورانی زبان کردی

توصیف ساختواژه ی گویش سورانی زبان کردی
امتیاز دهید
5 / 5
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 6 رای
این کتاب در ۵ فصل تدوین شده و به بحث در مورد گذشته زبان شناسی کُردی و تاریخچه از شروع تا زمان حال پرداخته و دو هزار و ۱۰۰ کلمه کُردی در این کتاب برآورد و بررسی شده است و به توصیف ساختواژه و فرآینده های ساختواژه کُردی سورانی براساس نظریه ساختگرایی می پردازد.
دستور توصیف قواعد زبان آن گونه که هست و دستور از نظر زمانی به چند بخش تقسیم می شود. دستور تاریخی که به بررسی قواعد زبان در یک مقطع خاص تاریخی می پردازد که به آن دستور «در زمانی» گویند و دستوری که به بررسی زبان در زمان حال می پردازد دستور «هم زمانی» نام دارد. کتاب مربوط به بخش صرف است و به بررسی و توصیف ساختار و ساختمان واژگان گویش سورانی است و فرآینده واژه سازی در این گویش را مورد بررسی قرار می دهد و این اثر برای این حوزه و زبان شناسی و ادب کُردی اثری مفید و قابل توجه می باشد.
این اثر به توصیف ساختواژه و فرآینده های ساختواژه ای کُردی سورانی بر اساس نظریه ی ساختگرایی می پردازد و امروزه بیش از هر زمان دیگر شاهد تغییرات و تحولات گوناگون زندگی بشری در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... هستیم. تکنولوژی در دنیای امروز ارتباطات انسانها را سرعت بخشیده است. تغییرات و ارتباطات سریع دنیای امروز جامعه ی بشری، باعث شده است که واژگان زبانهای نیرومند سیل آسا وارد زبانهای دیگر می شوند و به مرور جایگزین واژگان آن زبان شوند و در مراحل بعد نظامهای دیگر زبان را تحت تأثیر قرار می دهد و راه نابودی آنها را میسر می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی توصیف ساختواژه ی گویش سورانی زبان کردی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
توصیف ساختواژه ی گویش سورانی زبان کردی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک