رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ماشین می ایستد و چند داستان دیگر
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
✔️ مجموعه‌ داستان ماشین می‌ایستد شامل یازده داستان کوتاه تخیلی است که پیش از جنگ جهانی اول نوشته شده و در دو جلد با عنوان‌های اتوبوس آسمانی و لحظۀ ابدی به چاپ رسیده‌اند. داستان کوتاه «ماشین می‌ایستد» از این مجموعه، روایت تخیلی سرنوشت بشر در آینده‌ای دور است. هزاران سال بعد، انسان‌ها به وسیلۀ ماشین، در اعماق زمین زندگی و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. کیونو از مادرش خواهش می‌کند که به دیدنش برود؛ چون می‌خواهد از کشف مهمی با او سخن بگوید. او اعتراف می‌کند که از قوانین ماشین سرپیچی کرده است و این عصیان سرآغاز فاجعه‌ای بزرگ می‌شود...
«ماشین می‌ایستد» در سال ۱۹۶۵ به عنوان یکی از بهترین داستان‌های کوتاه در مجموعۀ آنتولوژی داستان‌های کوتاه مدرن به چاپ رسید. چند تئاتر و نمایش تلویزیونی و رادیویی نیز بر اساس داستان‌های این کتاب تهیه شده و به نمایش درآمده‌اند.
اى. ام. فورستر از مطرح‌ترین نویسندگان انگلیسی است که بارها نامزد دریافت نوبل ادبیات شده است. گاردین می‌نویسد: «نگاه آینده‌نگرانه و آخرالزمانی "ماشین می‌ایستد" در سال انتشارش یعنی ۱۹۰۹ عجیب و کاملاً بکر به نظر می‌رسید.»
یورک پرس نیز جایگاه واقعی «ماشین می‌ایستد» را در کنار آثار آلدوس هاکسلی و جورج اورول عنوان کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/07/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماشین می ایستد و چند داستان دیگر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ماشین می ایستد و چند داستان دیگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک