رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخچه مصور الفبا و خط
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 15 رای
نویسنده:
مترجم:
اکبر تبریزی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 15 رای
خط نگاری حماسه‌ای است با شش‌هزار سال تاریخ، که از دره‌های دجله و فرات آغاز شده، به کرانه‌های دریای روم رسیده، از خط تصویرنگار (هیروگلیف) و میخی و فنیقی برگذشته و به همین الفبایی رسیده است که امروز می‌شناسیم. نسخه‌های خطی گوناگون در سده‌های میانه به اختراع چاپ و اکتشاف جهانی سرشار از حروف امروزین انجامید و در شکل‌های گوناگون جلوه کرد. بدین‌سان، می‌توان گفت که خط‌نگاری در تمدن ما ریشه داشته و از خاطرات نوع بشر سرشار شده است.

فهرست کتاب:
فصل یکم: سرآغازها
فصل دوم: هدیه خدایان
فصل سوم: انقلاب الفبا
فصل چهارم: از نسخه برداری تا چاپ
فصل پنجم: اهل کتاب
فصل ششم: رازگشایان
اسناد و مدارک
نمایه ها
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/07/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخچه مصور الفبا و خط

تعداد دیدگاه‌ها:
2

مستند:علوم دزدیده شده مسلمانان ساخت شبکه RTL2 آلمان نسخه کامل در این مستند از شبکه اپارات هم به این مطلب اشاره شده. در یک مستند دیگر المانی یا این مستند به داستان کشف رمز خطوط مصری توسط مسلمانان اشاره شده است.

شامپولیون را نخستین کسی باز می شناسانند که دبیره هیروگلیف (زبان مصریان باستان) را در سال 1822 ترسایی رمزگشایی کرده است. 10 سده پیش از او، أحمد بن وحشیة النبطی (درگذشت 296 هـ.ق: سده 9 ترسایی) در نپی «شوق المستهام فی معرفة رموز الأقلام» این زبان را رمزگشایی کرده بود، و اروپاییان از راه این نپی، زبان هیروگلیف را بازشناخته بودند. جوزف هامر در سال 1806 این نپی را با نام «Ancient Alphabets & Hieroglyphic Characters Explained» به زبان انگلیسی ترگمان کرد. یعنی 16 سال پیش از کشفیات جناب شامپولیون! این نخستین بار نیست که از دانشمندان مسلمان دزدی علمی می شود و کاشف به نام یک باختری ثبت می شود، در همۀ زمینه ها دزدی علمی کردند، چه از دانشمندان مسلمان ایرانی و چه از دانشمندان مسلمان دیگری.
تاریخچه مصور الفبا و خط
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک