رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دلوز و امر سیاسی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود رافع
درباره:
ژیل دلوز
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
"ژل دلوز" به همراه فوكو و دریدا از متفكران مطرح فرانسه در عصر حاضر به شمار می‌آید (وی از دانشمندان برجسته فرانسه پس از جنگ جهانی است).
"ابتدای كارش، پژوهش تاریخی درباره فلاسفه‌ای بود كه جملگی خارج از سنت اروپایی، اندیشیده و قلم زده بودند. پس از این بررسی‌های تاریخی بد كه دلوز به كار نگارش آنتی اودیپ و هزار فلات پرداخت. همكار و هم‌اندیش او در این دو كتاب برجسته، فلیكس گوتاری، یكی از روان‌كاوان رادیكال فرانسه بود. دلوز كه بی شك یكی از چهره‌های درخشان اندیشه پست‌مدرن است خود را فیلسوفی تجربه‌گرا می‌دانست و عمده كارهای فلسفی خود را در پناه مفاهیمی چون چندگانگی، ناهمسانی، قلمروزدایی، بازقلمروسازی و میل عرضه می‌كرد. .... گستره پژوهش‌های او چنان وسیع است كه او را گاه به ملاحظه جامعه، خلاقیت و سوبژكتیویته می‌كشاند و گاه به ادبیات، روان‌كاوی و هنرهایی چون سینما و نقاشی.... در نوشته‌های دلوز نمی‌توان چیزی درباره ماكیاولی، هابز، لاك، یا روسو یافت و حتی هنگامی كه درباره فلاسفه‌ای چون اسپینوزا وكانت قلم زده ـ كه خود، آنها را متفكرین سیاسی می‌داند ـ باز خود را درگیر نوشته‌های سیاسی آنها نمی‌كند. دلوز به مسائلی چون ماهیت عدالت، آزادی یا دموكراسی روی نمی‌كند و رویكرد او به اصول توجهات روال‌مند از این هم كم‌تر است". در این كتاب سعی شده اندیشه‌های دلوز بررسی و تبیین شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/07/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دلوز و امر سیاسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتابی نسبتا خوبی است. دلوز یکی از اندیشمندان جدی معاصر است. باید مطالعه اش کرد.
دلوز و امر سیاسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک