رسته‌ها

حکومت اسلامی از دیدگاه آیت الله نائینی

حکومت اسلامی از دیدگاه آیت الله نائینی
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 10 رای
از متن کتاب:
چنانکه میدانیم در فلسفه سیاسی شیعه هر نوع حکومتی جز حکومت و رهبری متعهد امامی که از اخلاف علی و نواب عامه آنها باشند، جابر و جائر و غاصب است. از این رو بر شیعیان است که حتی المقدور بی اطاعتی کنند و بر سرنگون ساختن حاکم غاصب و نظام ستمگر و استقرار حکومت امام عادل مجاهدت ورزند.
به گفته آقای دکتر عنایت: "مذهب شیعه به علت اعتقاد اساسی خود به مشروعیت انحصاری حکومت امام، سازش یا قدرتهای موجود را همواره اگر نه ناممکن، دشوار یافته است."
شیعیان علی که عشق به راه علی را با جان درآمیخته و حق پرستی و علی دوستی در عمق جان و زوایای روحشان رخنه و نفوذ کرده بود، دائما در معرض تعقیب و فشار و کشتار، خلفا، حکام، خانها و سرسپردگان و دست پروردگان آنان بودند و برای اظهار و تبلیغ عقاید خویش، آزادی نداشتند.
امویان که به سران و سادات قبایل عرب تکیه داشتند دشمنی با علویان و روندگان راه علی را به طور عموم اساس سیاست کلی خویش قرار داده و آنان را دستخوش بیدادها و درازدستی های خویش می داشتند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
78
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1398/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حکومت اسلامی از دیدگاه آیت الله نائینی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب مناظره اخوند خراسانی و میرزای نایینی راه گشای امروز ماست نه این کتاب
حمیدرضا مستعان نام مستعار نویسنده ی این کتاب است. نام واقعی وی ابوذر ورداسبی است که چندین کتاب و مقاله ی دیگر در باب فرهنگ و تاریخ ایران نگاشته است. وی همراه با همسرش فاطمه فرشچیان (دختر استاد محمود فرشچیان) در تابستان سال 1367 در عملیات فروغ جاویدان در سن 39 سالگی کشته شد.
حکومت اسلامی از دیدگاه آیت الله نائینی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک