رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اصول استنباط
امتیاز دهید
5 / 5
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 7 رای
نویسنده کتاب حاضر «سید علی نقی حیدری» است. وی از دانشمندان قرن اخیر عراق و از شخصیت ها و علمای شهر بغداد به شمار می‌آید.
این کتاب یک دوره علم اصول فقه است که به روشی جدید نگاشته شده است. کتاب «اصول الاستنباط فی اصول الفقه» امروزه به عنوان اولین کتاب اصولی است که طلاب حوزه علمیّه قم آن را فرامی‌گیرند. این کتاب به جای معالم الاصول تدریس می‌گردد.
کتاب اصول الاستنباط توسط یکی از شخصیت های علمی برجسته حوزه علمیه نجف و یکی از شاگردان علامه نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی نگاشته شده است. این کتاب علاوه بر سبکی روان، کتابی ارزشمند برای آشنایی دانش پژوهان با علم اصول است. این کتاب مورد تایید علمای حوزه علمیه قم قرار گرفته و هم اکنون به عنوان اولین کتاب درسی در رشته علم اصول فقه تدریس می‌گردد.
برخی کتابهای اصولی که هم اکنون در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شوند بیش از یک قرن از زمان نگارش آنها می‌گذرد ولذا از شرایط و ویژگیهای کتاب درسی برخوردار نیستند. کتاب اصول الاستنباط به سبکی جدید و برای آشنایی طلاب با علم اصول فقه نگاشته شده و از ویژگیهای کتابهای درسی در این دوران برخوردار است. مولف در این کتاب به بررسی و شرح مباحث اصولی پرداخته و علاوه بر طرح مباحث با بیانی ساده و روان، در پایان هر درس خلاصه‌ای از همان درس به همراه تمرین هایی از مطالب آن آورده است.
سید علی نقی حیدری، مولف این کتاب در این باره می‌فرماید: «ولقد کتب کبار علمائنا المحققین کتباً کثیره جداً فی هذا العلم و قد سلکوا فی اکثرها طریقه التوسع فی البحث والتعمق فی التحقیق، مما هو صعب المنال علی الخبراء فی هذا الفن فضلاً عن المبتدئین. ولقد حاولت فی کتابی هذا - ان صدقتنی المحاوله - توضیح ما خفی من دقائق هذا العلم و تسهیل ما صعب و تقریبه الی ذهن القارئ، متجنباً التطویل».
یعنی «علما و محققین بزرگ ما کتابهای فراوانی در این علم نگاشته‌اند و در این راه به شیوه‌ای گسترده به بحث و دقت نظر و تحقیق پرداخته‌اند، به شکلی که برای دیگر محققان و اندیشمندان درک آن مطالب بسیار سخت است چه رسد به مبتدئین و کسانی که تازه در صدد فراگیری این علم برآمده‌اند. لذا این کتاب را - اگر موفق شوم - در این راستا به نگارش درآورده‌ام تا نکات دقیق و پنهان این علم را شرح و توضیح دهم و مشکلات آن را آسان ساخته و مطالب آن را به ذهن خواننده نزدیک نموده و از طول و تفصیل مباحث پرهیز نمایم».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sham0
sham0
1398/06/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اصول استنباط

تعداد دیدگاه‌ها:
1
رفقای عزیز میتونن فایل pdf همین کتاب رو از باز کتاب قائمیه دریافت کنند
اصول استنباط
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک