رسته‌ها

مناقب حضرت موسی بن جعفر در شعر فارسی

مناقب حضرت موسی بن جعفر در شعر فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
در ابتدای کتاب، پس از مقدمه ناشر، نویسنده در مقدمه‌ای نسبتآ طولانی به بیان مختصری از تاریخ پیامبر(ص) و سپس ائمه(ع) تا امام کاظم(ع) می‌پردازد. از سختی ها و شرایط دشوار امامان در زمان خلفاء و معاویه و غیره سخن می‌گوید و سپس به شرح روابط سیاسی و شرایط سیاسی امام کاظم(ع) می‌پردازد. همچنین بر تنگناهایی که شعرا در زمان امامان با آن روبرو بودند اشاره می‌کند و نمونه‌هایی از اشعار آنان را ذکر می‌کند.
نویسنده محترم در بخش اصلی کتاب، به گردآوری اشعار فارسی درباره امام کاظم(ع) پرداخته است. وی در آغاز هر شعر، گزیده‌ای از زندگی نامه شاعر را نوشته و در پایان هر شعر، لغات و ترکیبات موجود در شعر را تشریح و معنا کرده است. وی مجموعه خود را از خواجوی کرمانی در قرن هشتم آغاز کرده و با جواد محدثی در دوره معاصر پایان داده است.

فهرست موضوعات، که در پایان کتاب آمده است، به این شرح است:
خواجوی کرمانی، اهلی شیرازی، لامع درمیانی، سروش اصفهانی، همای شیرازی، میرزا محمد کاظم صبوری، عباس قلی‌خان سپهر، یحیی مدرسی، مقدس علی‌شاه فانی، مدرس صادقی، آیة الله غروی اصفهانی، صغیر اصفهانی، مفتون همدانی، محمدعلی اصفهانی، خوش دل تهرانی، آیتی بیرجندی، الهی قمشه‌ای ، قاسم رسا، وحیدی منفرد، علی‌اصغر بنایی، میرزا جهانگیرمحبی، محمد جواد شباب کرمانشاهی، ملا فتح‌الله وفائی شوشتری، میرزا محمدباقر دانش‌فر (شاهد)، میرزا محمدصادق حشمت، بمانعلی محقق خراسانی (واعظ)، سیدرضا مؤید، محمدعلی مردانی، قاسم سروی ها، جواد محدثی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
132
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1398/04/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مناقب حضرت موسی بن جعفر در شعر فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مناقب حضرت موسی بن جعفر در شعر فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک