رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

مدایح و مراثی حضرت ابوالفضل در شعر فارسی

مدایح و مراثی حضرت ابوالفضل در شعر فارسی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
از پشت جلد کتاب:
نخستین مولودی که ام البنین به امر خداوند متعال، برای حضرت علی (ع) به جهان آورد؛ نوزادی بود زیبا رخسار که خاندان علوی را از فروغ شادی و موج سرور سرشار کرد. نوزاد را "عباس" نامیدند که بعدها ملقب به "قمر بنی هاشم" و مکنی به "ابوالفضل" گردید.
امیرالمومنین از ولادتش بسیار شادمان و شاکر شد و او را در آغوش مهر گرفت. اذان را در گوش راست و اقامه را در گوش چپ او فرو خواند. برخی این رویداد مبارک را روز چهارم شعبان 26 هجری دانسته اند.
عباس روز به روز بالیده تر شد و چندی بعد نوجوان و سپس جوانی دلیر و نیرومند گردید که در کنار پدر بزرگوار و در کنار برادر ارجمندش امام حسین (ع) رشادتها و دلاوریها نمود و روزیکه حضرت سیدالشهدا برای حماسه عاشورا مصمم گردید، به علمداری و سپهسالاری آن حضرت مفتخر شد و در این راه چنان رشادت و شهامتی از خود بروز داد که در تاریخ ایثار و کرامت بشری کم نظیر است.
تربیت این مظهر وفاداری و ایثار در کنار پدر بزرگوارش علی (ع) و همراه با دو سبط گرامی پیامبر (ص) امام حسن و امام حسین (ع) و در آغوش مادر با فضیلتش فاطمه (ام البنین) انجام پذیرفت. جان و دلمان برخی او باد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1398/03/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مدایح و مراثی حضرت ابوالفضل در شعر فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مدایح و مراثی حضرت ابوالفضل در شعر فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک