رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ایمان یا بی ایمانی: مکاتبات اومبرتو اکو و کاردینال مارتینی

ایمان یا بی ایمانی: مکاتبات اومبرتو اکو و کاردینال مارتینی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 9 رای
کتاب «ایمان یا بی‌ایمانی» نوشته «کاردینال و اکو» دو نویسنده، از دو دیدگاه متفاوت است. سبک نگارش کتاب پرسش و پاسخ فصل‌ به‌ فصل است که در هر فصل کاردینال پاسخ اکو را داده بالعکس. کتاب ایمان یا بی‌ایمانی می‌تواند تقابل عقاید، برای بازگویی آنچه حقیقت است و آنچه ما می‌اندیشیم باشد. بن‌مایه کتاب اعتقادی _ اجتماعی است.

از متن کتاب:
این نامه‌ها اکنون به چندین زبان ترجمه‌ شده‌اند و در سراسر جهان منتشر خواهند شد. این اقدام نتیجه خوبی به بار می‌آورد. شاید بد نباشد خوانندگان دو طرف این بحث را بهتر بشناسیم در رمان تو در توی آونگ فوکو اثر اکو یکی از شخصیت‌های داستان به دیگری می‌گوید: من خودم در میلان متولد شده‌ام، اما خانواده‌ام اهل وال دائوسا هستند. دیگری در جواب می‌گوید: مزخرف نگو، پیدمونتی های اصیل را با همان نظر اول می‌توان از روی شکاک بودنشان تشخیص داد.
اولی می‌گوید: من هم از شکاکیونم. مخاطب جواب می‌ده: نه تو فقط مرددی، بی‌باوری؛ این با شکاک بودن فرق می‌کند.
خواننده ناچار است چند صفحه منتظر بماند تا اکو به سروقت این رشته به‌ هم‌ پیچیده برود. اما اکو همین کار را می‌کند. و حرف‌هایی که اکو می‌زند به کار پیش گفتار این نامه‌نگاری برجسته می‌آید. نه اینکه آدم نابارور به هیچ‌چیز معتقد نباشد. قضیه این است که به همه‌چیز اعتقاد ندارد. یا هر زمان به چیز معینی به نحوی ادامه چیز اول باشد این آدم نزدیک‌بین است و روش‌مند اما از افق‌های وسیع دوری می‌کند. چنانچه دو چیز به هم همخوان نباشد، مقام کلیسایی برجسته‌ای و اسقفی مثل مارتینی هم غیرعادی است، که چنین با آغوش باز از پرسش‌های جدی یک لاادری‌گری اندیشه‌ور استقبال می‌کند.
مارتینی به سال 1927 در تورین متولدشده است و مثل همتای خود فلسفه و الهیات خوانده است. اما بعد به راهی خلاف راه اکو رفته است. مارتینی به سال 1952 به کسوت کشیشان و به عضویت فرقه یسوعیان درآمد. از آغاز سال 1978 در مقام رتوره مانییفیکو دانشگاه گریگوری رم به خدمت پرداخت. دانشگاه گریگوری رم معتبرترین دانشگاه کاتولیک جهان است. بیست سال گذشته را مارتینی سراسقف میلان بوده و از دسامبر 1979 پاپ ژان پل دوم او را به مقام کاردینالی ارتقا داده است. مارتینی مردی است دارای تحصیلات وسیع انسانی، و از دانشوران محترم درزمینه عهد جدید کتاب مقدس.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1398/03/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایمان یا بی ایمانی: مکاتبات اومبرتو اکو و کاردینال مارتینی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ایمان یا بی ایمانی: مکاتبات اومبرتو اکو و کاردینال مارتینی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک