رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تئوری‌ های اساسی فیلم
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 12 رای
نویسنده:
مترجم:
مسعود مدنی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 12 رای
یکی از اولین کتاب هایی که در زمینه تئوری فیلم در ایران منتشر شده و هدف آن، به گفته مترجم اثر، تقویت درک درست و آکادمیک از این مقوله است.
این کتاب در اصل هم یک نقادی علمی و عملی از نظریات زیبایی شناسان بزرگ سینماست. نویسنده که خود استاد تئوری سینما در دانشگاه آیوای آمریکا بوده، سعی فراوان داشته با بی نظری به مقوله بنگرد. در حقیقت کتاب به عنوان پیش شرط شروع هرگونه مطالعه تئوری فیلم توصیه می شود.
کتاب با مقوله شکل گرایی آغاز می شود و بعد از طرح آراء نظریه پردازانی چون هوگو مانستربرگ، رودولف آرنهایم و ایزنشتین به مکتب شکل گرایی بلا بالاش و نظریات او میرسد و بررسی می کند. در بخش بعدی به جریان مقابل این تئوری یعنی نظریات سینمایی واقعگرا می پردازد که مهم ترین چهره های این مبحث زیگفرید کراکوئر و آندره بازن را مطرح می کند. و بعد در بخش نظریات سینمایی معاصر فرانسه به بررسی نظریات ژان میتری و کریستین متز و بحث نشانه شناسی سینما پرداخته و سپس بحثی در پدیده شناسی در آراء آمده آیفره و هانری آژل پایان بخش کتاب است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/02/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تئوری‌ های اساسی فیلم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تئوری‌ های اساسی فیلم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک