رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ تئاتر
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
کتاب تاریخ تئاتر به روایت ویل دورانت کتابی است هنری در زمینه تئاتر که در آن به تاریخچه تئاتر در غرب پرداخته است. تئاتر در یونان باستان، روم رواقی، ظهور مسیحیت و نمایش در قرون وسطی، رنسانس و آغاز نمایش‌نامه‌نویسی جدید، تئاتر در اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، و آلمان بخش هایی از مباحث این کتاب هستند که موشکافانه به بررسی آنها پرداخته می شود .در بخشی از کتاب تاریخ تئاتر به روایت ویل دورانت، به اختصار به تاریخچه تئاتر در برخی کشورهای آسیایی نیز اشاره شده است که مصر و الجزایر، ترکیه، هند و چین، ژاپن و ایران در حدود این زمره هستند.
نگرش دورانت به تاریخ تئاتر نیز دارای ویژگی خود اوست دریغا که کاوش وی در پهنه نمایش شرق بسیار کم دامنه است ولی چون به غرب می رسد.برداشتهای او از تاریخ تئاتر رنگ دیگری به خود می گیرد.درست به همین دلیل جدا کردن نوشته های او درباره تئاتر از تاریخ تمدن،ما را دارای “تاریخه تئاتر” می کند که روایتگر آن ویل دورانت است ; و این خود می تواند دستاوردی بی همتا و یگانه باشد.برای آنکه مجال نگاه دیگر به این بخش فراهم آید، تاریخ تئاتر در شرق را نگارنده بسط و گسترش داده است.در بخش غرب نقل نوشته های خود دورانت بتنهایی گویا و بسنده است.
براستی ارزشهای این پژوهش و گردآوری از آن مترجمان دانشور تاریخ تمدن ویل دورانت است.
درباره تئاتر شرق، دوارنت به تفضیل سخن نگفته است، از این رو گرد آورنده با افزودن خلاصه ای از تاریخ تئاتربرخی از کشور های عربی مانند مصر و الجزایر ،تئاتر ترکیه و تمایش در هند و چین و ژاپن، ونیز اشاره به تاریخچه نمایش در ایران در این زمینه کوشیده است.مقوله درنگی در بینش شرق و غرب و بازتاب آن در نمایش و تئاتر این سرزمینها، نظریه صاحب این قلم است که در این بخش گنجانده شده است.

موضوعات کتاب عبارتند از:
پیش درآمد
انسان و نمایش
تئاتر در یونان باستان
روم رواقی
ظهور مسیحیت و نمایش قرون وسطی
رنسانس و آغاز نمایشنامه نویسی جدید
تئاتر در اسپانیا
تئاتر در فرانسه
ایتالیا
آلمان
نمایش در شرق
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/01/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ تئاتر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
تاریخ تئاتر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک