رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درک و دریافت موسیقی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
نویسنده:
مترجم:
حسین یاسینی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 30 رای
برگرفته از پشت جلد کتاب:
پیکره اصلی این کتاب شامل معرفی مبانی، مفاهیم، سازها و فرم های موسیقی، بررسی سیر تاریخی- اجتماعی و سبک های هنر موسیقی در دوره های قرون وسطا، رنسانس، باروک، کلاسیک، رمانتیک و سده بیستم همراه با ارائه سرگذشتی کوتاه از آهنگسازان مهم هر دوره و تحلیل سبک و گزیده ای از آثار آنان است که اغلب با طرحهای شنیدنی همراه شده اند. بررسی موسیقی جاز، نمایش های موزیکال، موسیقی راک و نیز گزیده ای از موسیقی غیر غربی، همگام با دیدگاههای پژوهشی دهه اخیر، چشم انداز موسیقایی رنگارنگ تری را برای خواننده فراهم آورده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/02/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درک و دریافت موسیقی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
فقط بخش اول کتاب (حدود 15 درصد کل متن) درباره مبانی موسیقی است و مابقی در مورد تاریخ موسیقی غرب. اگه دنبال کتابی برای یادگیری تئوری موسیقی هستید، "تئوری بنیادی موسیقی" نوشته پرویز منصوری بهتره. البته "درک و دریافت موسیقی" هم واقعاً کتاب عالی و خواندنی است، به زبان ساده نوشته شده و پیش نیاز خاصی لازم نداره. هرچند کمی تجربه با پیانو یا ویولن به درک سریع تر و دقیق تر مطالب کمک میکنه. قسمت های "طرح های شنیدنی" رو باید حتما با دقت و حوصله فراوان انجام داد، مطالعه درباره موسیقی بدون گوش دادن به موسیقی اتلاف وقته و کمک زیادی نمیکنه. اگه کتاب رو خریده باشید، قطعه های طرح های شنیدنی در CD همراه کتاب هست و اگه کتاب رو دانلود کردید، در یوتیوب Music: an appreciation رو جست و جو کنید تا پلی لیست کتاب رو پیدا کنید. بخش عمده کتاب در مورد تاریخ موسیقی غرب از قرون وسطی تا اول قرن بیستمه. پس اگر دنبال تاریخ موسیقی باستان، مدرن غیرکلاسیک، پاپ و انواع زیرشاخه هایش یا موسیقی غیرغربی هستید، از این کتاب صرف نظر کنید. البته در بخش مختصری در مورد جاز و بخش مختصرتری در مورد راک صحبت کرده و بخش کوتاهی هم در مورد موسیقی غیرغربی داره که باید گفت این بخش ها صرفاً در نقش زائده ای هستند بر اصل کتاب! اگر این بخش ها در انتهای کتاب نبود هم چندان اهمیتی نداشت. به جز این چند بخش، مطالعه "فهم و درک موسیقی" تجربه ای لذت بخش و مفیده.
درک و دریافت موسیقی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک