رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شعر، زبان و اندیشه رهایی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
کتاب شعر، زبان و اندیشه رهایی، اثری نوشته ی فیلسوف بزرگ آلمانی، مارتین هایدگر است که اولین بار در سال 1971 به چاپ رسید. این کتاب که از مجموعه ای از مقالات تشکیل شده، دربردارنده ی متون ارزشمند هایدگر درباره ی هنر، نقش آن در زندگی انسان و فرهنگ، و رابطه اش با تفکر و حقیقت است. کتاب شعر، زبان و اندیشه رهایی، اثری ضروری برای هر کسی است که به فیلسوفان بزرگ علاقه مند است و نشان می دهد که هایدگر را علاوه بر تفکرات فلسفی بی نظیرش، باید به خاطر پرداخت های روشنگرانه اش درباره ی شعر، زبان و ارتباط بنیادین ما با جهان مورد تحسین و تمجید قرار داد. این کتاب جاودان، برخی از تأثیرگذارترین و جریان سازترین مقالات هایدگر را در خود جای داده و پنجره ای است رو به ذهن یکی از درخشان ترین متفکرین عصر مدرن.

در پشت جلد کتاب آمده است :
اندیشیدن-در-رهایی به معنی رویکردی نسبت به چیزهاست که با اجتناب از پیش‌داوری و اعمال منش تهاجمی، چیزها را در آنچه هستند آزاد می‌گذارد. در این گونه اندیشیدن از منش استیلاجویانه در تاویل و تفسیرهای رایج احتراز می‌شود
هایدگر Glassenheit را تفکر تاملی می‌نامد. این گونه تفکر از تعیین‌کنندگی اراده معطوف به قدرت فارغ است و به جای آن در معنای آنچه هست تامل می‌کند.
اندیشیدن-در-رهایی متضمن رو گشودن نسبت به آنچه در پیرامون ما (فی نقسه در حالت طبیعی خود هست) می‌باشد. Glassenheit یعنی رها گذاشتن، یعنی امکان خود ماندن و نه غیر خود شدن.

مجموعه مقالات عبارتند از:
۱-عمارت، سکونت، فکرت
۲-چیز
۳-انسان شاعرانه سکنی می‌کند
۴-زبان
۵-منشا اثر هنری
۶-چرا شاعران؟
۷-متفکر چونان شاعر.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/01/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شعر، زبان و اندیشه رهایی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شعر، زبان و اندیشه رهایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک