رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سارای همه: مجموعه داستان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
✔ این کتاب مجموعه یازده داستان‌ کوتاه است که با موضوعات مختلف اجتماعی نوشته شده است. عنوان برخی داستان‌ها عبارتند از: «هاله»، «هیولا»، «مونتاژ»، «سفید»، «بازی»، «سارای همه»، «تاریک، روشن» و... .

کتاب با داستان «هاله» و به شکل زیر آغاز می‌شود:
«باران ریزی می‌بارید. کلاه بارانی‌ام را روی سرم کشیدم و بدون عجله به راهم ادامه دادم. صدای تق‌تق چکمه‌های پاشنه‌بلندم روی سنگفرش پیاده‌رو توی فضا منعکس می‌شد و سر و صدای خیابان را پس می‌زد. یک بار کسی گفته بود، چشم‌های باهوشی داری. با چشم‌های باهوشم به روبرو خیره شده بودم و مستقیم راه می‌رفتم اما وقتی از کنار آینه بزرگی که بیرون مغازه‌ای گذاشته بودند رد شدم، نتوانستم از گوشه چشم نگاه کوچکی به خودم نیندازم؛ قدم بلند بود و بارانی و کلاهم مشکی. رنگ سیاه خوب کنار سفید و قرمز می‌نشیند؛ صورتم سفید بود و لب‌هایم قرمز. یک چیز دیگر هم بود که وسوسه‌ام می‌کرد برگردم و دوباره نگاه کنم؛ هاله‌ای روشن دورم بود، هاله‌ای سفید و روشن. هوا سردتر شده بود. با انگشتان کشیده و باریکم دستمالی از جیب بارانی‌ام درآوردم و چند لحظه جلوِ دماغم گرفتم. نمی‌خواستم دماغم قرمز شود؛ قیافه آدم را احمقانه می‌کند. قیافه احمقانه از هر چیزی بدتر است، حتی از قیافه خیلی زشت. مردی از روبرو می‌آمد. تا وقتی از کنارم رد شد، نگاهم می‌کرد. دلم می‌خواست برگردم و ببینم به پشت سرش نگاه می‌کند یا نه. با زنی که بچه‌ای در بغل داشت، چشم در چشم شدم...»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1398/02/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سارای همه: مجموعه داستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سارای همه: مجموعه داستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک