رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

جامعه شناسی مردم کرد: آغا، شیخ و دولت

جامعه شناسی مردم کرد: آغا، شیخ و دولت
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
ساختارهای اجتماعی و سیاسی کردستان

نویسنده هلندی این کتاب, با دیدگاهی مردم‌شناسانه و جامعه شناختی, نیز از طریق پژوهشی میدانی, پیوندهای کهن و 'بیعت'های اولیه و اساسی جامعه کرد را بررسی کرده و نقش و تاثیر این پیوندها را در تحولات سیاسی کردستان ارزیابی نموده است . به زعم پژوهنده, مهم‌ترین پیوند در کردستان را در مرتبه نخست, پیوندهای خانوادگی و قبیله‌ای, سپس پیوند با روسای قبایل و پس از آن, 'بیعت'های مذهبی, به ویژه پیوند با شیوخ و رهبران طریقت‌های درویشی تشکیل می‌دهند.
نویسنده در فصل‌های ششگانه کتاب, ضمن ارزیابی پیوندهای یاد شده, سعی کرده نشان دهد که چگونه ناسیونالیسم 'کرد 'در پیوند متقابل با این پیوندهای کهن رشد نمود.
مباحثی که در کتاب مطرح شده بدین قرار است:
1- اطلاعات کلی درباره کردستان
2- قبیله و اجزای آن
3 قبایل و دولت
4 شیوخ :متصوفه, قدیسین و اهل سیاست
5 شورش شیخ سعید
6 فرجام سخن
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1397/11/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامعه شناسی مردم کرد: آغا، شیخ و دولت

تعداد دیدگاه‌ها:
1
نویسنده هلندی این کتاب, با دیدگاهی مردم‌شناسانه و جامعه شناختی, نیز از طریق پژوهشی میدانی, پیوندهای کهن و "بیعت"های اولیه و اساسی جامعه کرد را بررسی کرده و نقش و تاثیر این پیوندها را در تحولات سیاسی کردستان ارزیابی نموده است. به زعم پژوهنده, مهم‌ترین پیوند در کردستان را در مرتبه نخست, پیوندهای خانوادگی و قبیله‌ای, سپس پیوند با روسای قبایل و پس از آن, "بیعت"های مذهبی, به ویژه پیوند با شیوخ و رهبران طریقت‌های درویشی تشکیل می‌دهند.
جامعه شناسی مردم کرد: آغا، شیخ و دولت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک