رسته‌ها
چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 12 رای
مترجم: اندیشکده توانا

سطح محلی دموکراسی غالبا اولین محل ورود مردم به مشارکت سیاسی و تجربه نمایندگی است. "چارچوب ارزیابی وضعیت دموکراسی محلی" شهروندان را قادر می سازد تا به طور منظم وضع سلامت محلی دموکراسی خود را با استفاده از استانداردهای چارچوبه ای جهانی بسنجند. دموکراسی وقتی سالم است که نهادهای محلی آن و فرآیندها و عملکردهای محلی اش برقرار باشد و بر اساس اصول و ارزشهای کلیدی دموکراتیک کار کند و آن را در عمل منعکس سازد.
نقش شهروندان در بهبود مستمر عملکرد نهادهای دموکراسی و بقای آن نقشی پایه ای است. بنابرین، تلاش برای ساختن دموکراسی و دگرسازی اصیل اجتماعی نیازمند سازوکارهای نهادینه ای است تا بتواند دیدگاه شهروندان را در باره دموکراسی شان و خواستها و بصیرت های آنها را در این خصوص هم جلب کند و هم ساختار بخشد.
مهم است توجه کنیم که کیفیت دموکراسی در یک کشور ممکن است از یک منطقه به منطقه دیگر کشور یا از یک شهر تا شهر دیگر فرق کند. توانایی "ارزیابی ها" برای یافتن این خصوصیات محلی دموکراسی دارای اهمیت است هم از نظر تعمیق دموکراسی در سطح محلی و هم برای شکل دادن به استراتژی هایی که دموکراسی را در سطح ملی گسترش دهند و تعمیق بخشند.
این ترجمه اختصاصی آموزشکده توانا از "چارچوب ارزیابی وضعیت دموکراسی محلی" که سازمان ایده بین المللی منتشر کرده است، سه بخش اصلی دارد: اصول و ارزشهای میانجی، ستون ها و سوالات تحقیق، و توصیفی از چگونگی پروراندن یک ارزیابی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
124
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirghorbani
amirghorbani
1397/10/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چارچوب ارزیابی دموکراسی محلی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک