رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اصول کارگردانی تئاتر
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 15 رای
از پیشگفتار کتاب:
هدف این کتاب آشنا کردن دانشجویان رشته نمایش و دیگر علاقمندان با اصول کارگردانی تئاتر است. روشن است که آشنایی با این اصول گامی اساسی در راه آموختن این "هنر-تخصص" است. ولی این گام با همه اهمیتش، تنها اولین گام در پیمودن راهی طولانی است. چرا اولین گام، و چرا راهی طولانی؟
واقعیت این است که بین آشنایی با اصول کارگردانی تا یافتن مهارت در اجرای عملی آنها به شکل حرفه ای، راهی طولانی و پر فراز و نشیب وجود دارد که پیمودن آن علاوه بر نیاز به صرف وقت بسیار در این راه، به توانایی های گوناگون دیگری نیز احتیاج دارد. آموختن کارگردانی همچون آموختن هر هنر-تخصص دیگری، نیاز به ممارست و تمرین بسیار و به کار گرفتن چندین و چندباره هر یک از اصول آن در عمل دارد تا سرانجام انسان علاقمند به مرحله کشف شخصی برسد.
به کلام دیگر، در این کتاب اصول و قوانینی طرح و درباره آنها بحث شده است ولی در واقع این کشف فردی و شخصی هر یک از ما است که به ما می آموزد چگونه، در کجا و به چه مقدار از این قوانین بهره گیریم. این آموزش چه مدت به طول می انجامد؟ هیچکس نمی داند. این بستگی به قدرت شخصی هر فرد در دریافت مفاهیمی که در پشت این قوانین قرار دارند، سرعت این دریافت، مرتبط کردن مفاهیم دریافتی با سرشت انسان و تعدد تمرین ها برای بکار بستن این دریافتها بر روی بازیگران، تا رسیدن به نتیجه دلخواه دارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/03/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اصول کارگردانی تئاتر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اصول کارگردانی تئاتر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک