رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دفترچه سرخ
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
✔️ دفترچه‌ي سرخ مجموعه‌ي مصاحبه‌هايي است موشكافانه با پل استر كه عمق انديشه‌هاي اين نويسنده‌ي پست‌مدرن را مي‌كاود. او در اين گفت‌وگوها برداشت‌هاي متعارف درباره‌ي ادبيات را به سخره مي‌گيرد، نياز به آفرينش ادبي را تحليل مي‌كند و در عين حال فهم مسايل بحراني ادبيات را آسان‌تر مي‌سازد. در بخشي ديگر، حوادثي واقعي چون وقايع منتشره در روزنامه‌ها، دستمايه‌ي آفرينش داستان‌هايي نامنتظره شده‌اند.

كتاب «دفترچه ی سرخ» شامل سه بخش است.
بخش اول دربرگیرنده سه مصاحبه با «پل استر» است كه در این مصاحبه ها با جنبه های جالبی از شخصیت «استر» و هم چنین تا حدودی با روش كار و سلیقه ادبی او بیشتر آشنا می شویم.
بخش دوم كتاب، نوشته هایی است به قلم خود او با عنوان «داستان های واقعی» كه وقایع و اتفاقاتی كه دستمایه او برای آفرینش آثارش شده اند. استر خودش درباره این داستان ها، در جایی از همین كتاب گفته است:«همه داستان ها حقیقی هستند، كاملا حقیقی.»
بخش آخر نیز شامل دو موخره است كه اولی مصاحبه منتشر نشده ای است كه دانشجویی برای تهیه پایان نامه اش درباره كتاب «سه گانه نیویورك» با «پل استر» انجام داده كه گفت و گويي جذاب و آموزنده نيست و دومی یادداشتی است بر آثار «استر» با عنوان: «روایت پست مدرنِ استر».
در مصاحبه های بخش اول، تمركز بر روی آثار «استر» است و روش كارش در نوشتن و خواندن نویسندگان مورد علاقه اش و مفاهیمی كه در نوشته هایش وجود دارد، نكته اي كه گاه با غلو استر از دنياي داستاني اش همراه است و تئوري هايي كه ارائه مي دهد با درونمايه آثارش همخواني ندارد.
از خلال این مصاحبه ها درمی یابیم كه «استر» نویسنده ای شهودی و درونی است و بسیار شخصی می نویسد. او بسیاری از مباحث تئوریك مربوط به داستان نویسی را یا نمی خواند و یا در نوشتن، هیچ استفاده ای از آنها نمی كند. انگار ساختار هر اثرش چیزی منحصر به همان اثر است و منطبق با هیچ یك از قوانین داستان نویسی نیست كه البته در جاي خود قابل بحث است زيرا آثار اين نويسنده عمدتا خواننده را به ياد كارهاي ديگرش مي اندازند و شيوه نوشتن او هم شيوه اي ثابت است.
استر در یكی از مصاحبه هایش می گوید:«هر چه بیشتر به نوشته هایم فكر می كنم، مسائل نظری برایم كم اهمیت تر می شوند. وقتی به كتاب هایی فكر كنی كه تحت تاثیرت قرار داده اند، متوجه می شوی كه آن ها هم به همان دلیل نوشته شده اند. چیزی آدم را صدا می كند، به سمت خود می كشد و باعث می شود به روایت گوش دهی. در نتیجه، این موضوع ارتباط چندانی با ادبیات ندارد.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1398/03/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دفترچه سرخ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دفترچه سرخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک