رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نیم کیلو باش ولی عاشق باش!
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 11 رای
کتاب نیم کیلو باش ولی عاشق باش! مجموعه‌ای از حکایات اخلاقی با موضوع اصلی خودشناسی است؛ موضوعاتی چون کسب مهارت‌های زندگی در کنار محور اصلی کتاب و در میان پیام‌های حکایت‌ها وجود دارد که سعید گل‌محمدی در طول سال‌ها مطالعه و تحقیق در دنیای زیبا و شگفت‌انگیز زندگی زناشویی با آن‌ها آشنا شده است و به سبب ارزش و اهمیت والای آن‌ها گردآوری شده است.
چندی پیش آماری در شبکه جهانی اینترنت منتشر شد که بر پایه تحقیقات به‌ عمل‌ آمده در غرب حدود پنجاه درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود و نیمی از پنجاه درصد دیگر زوج‌ها نیز از زندگی مشترک خود راضی نیستند. به بیان دیگر، اگر این آمار صحیح باشد، تنها بیست‌وپنج درصد کسانی که با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، از تفاهم نسبی برخوردار هستند! این وضعیت کم و بیش در سایر کشورها نیز به چشم می‌خورد. در کشور ما نیز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و متأسفانه هر روز بر تعداد ازدواج‌های ناموفق و اختلاف‌های زناشویی افزوده می‌شود.
نکته مهم شایان ذکر در این راستا آن است که پایه و اساس بنیادی‌ترین ویژگی‌های تربیتی و رفتاری فرزندان، در خانواده است و اولین معلمان بچه‌ها در واقع پدران و مادران هستند. افزون بر این، روابط متقابل همسران تأثیر مضاعفی بر رضایتمندی طرفین از یکدیگر دارد. بهشت، ارمغان دوستی و تفاهم زوج‌ها با یکدیگر و جهنم، کفاره دشمنی و اختلاف بین آن‌هاست. گویی آن‌ها در همین دنیا بهشت و جهنم را به چشم خود می‌بینند. آن‌هایی که درگیر این مشکلات هستند، به‌خوبی عمق و معنی و مفهوم این واژه‌ها را درمی‌یابند و بر نقش آن در زندگی آگاه هستند.
زنان و مردان در جریان موفقیت‌هایی که در زندگی نصیب هر یک می‌شود، جایگاه ویژه‌ای دارند. ولی بسیاری از آنان خود از این حقیقت آگاه نیستند. در زندگی نمی‌توان مرد موفقی یافت که از یاری و همراهی زنی فهیم و کاردان بی‌نیاز باشد، همین‌طور عکس آن نیز صدق می‌کند: ریشه بسیاری از ناکامی‌ها و شکست‌های آقایان، در سوءتفاهم‌ها و اختلاف‌هایی است که با همسرانشان پیدا می‌کنند! اهمیت این موضوع و نقشی که می‌تواند در سلامت خانواده و جامعه داشته باشد، از عوامل مهمی است که به پدید آمدن کتاب نیم کیلو باش ولی عاشق باش (Be half a kilogram but be in love) منجر شد.
فرهاد که باشی همه چیز شیرین است، مجموعه سه گانه «خودت باش» و «نیم کیلو باش ولی عاشق باش!» کتاب‌های هستند که سعید گل‌محمدی حکایات آن‌ها را گردآوری و تدوین کرده است و همگی حاوی داستان‌های اخلاقی، سخنان حکمت‌آمیز و اشعار حکیمانه هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1397/07/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نیم کیلو باش ولی عاشق باش!

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نیم کیلو باش ولی عاشق باش!
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک