رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مارکسیسم چینی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
این کتاب نه درباره سیاست حزب کمونیست چین است ونه درباره جمهوری خلق چین بلکه کنکاشی است از چگونگی توسعه اندیشه مارکسیسم در چین ، گرچه آثار بسیاری درباره موضوعات پیشین منتشر شده است ولی درباره توسعه و ماهیت اندیشه مارکسیسم در چین هنوز تجزیه و تحلیل منظمی صورت نگرفته است.
مبنای اصلی کتاب این است که درخلال تاریخ مارکسیسم در چین تا زمان مرگ مائو، چینی ها مارکسیسم را به عنوان ابزاری برای حل مشکلات فراوان اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی خود پذیرفته بودند . اما در دوره ، پس از مائو ، مارکسیسم ابتدا به عنوان عامل مشروعیت بخش ایدئولوژی یا نظام سیاسی مورد توجه قرار گرفت . با این حال، هدف این مطالعه این نیست که بگوید مارکسیستهای چینی ، مارکسیستهای راستین بودند یا حتی آنها راست تر از آنهایی بودند که ادعای مارکسیسم می کردند.
مولف کتاب ضمن به چالش کشیدن اندیشه های رایج درباره مارکسیسم چینی سعی در ارایه راه حل دیگری نیز کرده است.
کتاب درده فصل منتشر شده است . برخی از فصول این کتاب عبارتند از : پیام مارکس برای جوامع صنعتی نشده ، مسیر مارکسیسم ، مارکسیسم چینی از زاویه جنگ سرد ، اندیشه مائو زدونگ.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/07/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مارکسیسم چینی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مارکسیسم چینی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک