رسته‌ها

تحلیلی بی طرفانه از سازمان مجاهدین خلق ایران

تحلیلی بی طرفانه از سازمان مجاهدین خلق ایران
امتیاز دهید
5 / 1.5
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 1.5
با 17 رای
از متن کتاب:
از بعد از شهریور ۱۳۲۰ که خفقان بطور ناگهانی درهم شکست و زمینه برای اظهار خواستهای مردم مساعد شد، گروهها و احزاب و سازمانهای گوناگونی پدید آمدند که اگر تجزیه و تحلیل شوند، هر یک بیانگر خواستهای عده ای از مردم بودند ولی بطور کلی همه آنها معتقد به مبارزه از راههای سیاسی بودند و هیچیک بدنبال قیامهای مسلحانه چون قیام مرحوم شیخ محمد خیابانی یا مرحوم میرزا کوچک خان نبودند و سالها زیرورو شدنها و تلاششان منجر به تشکیل جبهه ملی و حکومت مرحوم دکتر مصدق شد. تنها در این میان سازمان فدائیان اسلام بود که دست به اسلحه داشت و برهبری مرحوم نواب صفوی و دوستانش معتقد بود که تنها اسلام راه نجات ملت ایران است و برای برقراری آن نیز باید جهاد کرد و اینکار هم نیاز به انسانهای مومن و معتقدی دارد که از جان و مال و زن و بچه بتوانند بگذرند و بطور خلاصه فدائی اسلام گردند.
لذا آنها برای اعضاء خود اسلام را تبلیغ کرده و سپس ضمن تهیه اسلحه آموزشهای نظامی به افراد می دادند و با عضویت عده ای قابل توجه از افراد از جان گذشته اقدام به ترورهایی کردند که هر یک اثری خاص بجای نهاد.
اولین ترور آنها ترور احمد کسروی بود که ضمن انحرافات مذهبی و تبلیغات مغرضانه از عوامل موثر انگلستان بود و فدائیان با گرفتن حکم جواز قتل وی از مرحوم آیت اله العظمی آقای سید محمد تقی خوانساری از مراجع متقی و عالم و روشن قم، وی را در دادگستری کشتند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
202
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
qassam
qassam
1403/05/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحلیلی بی طرفانه از سازمان مجاهدین خلق ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تحلیلی بی طرفانه از سازمان مجاهدین خلق ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک