رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کشتن امید: مداخلات ارتش آمریکا و سیا پس از جنگ جهانی دوم

کشتن امید: مداخلات ارتش آمریکا و سیا پس از جنگ جهانی دوم
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 18 رای
"ویلیام بلوم"، تاریخدان آمریکایی، فعال سیاسی و منتقد سیاست های خارجی آمریکا است؛ این نویسنده در کتاب "کشتار امید" (killing hope) به شرح مداخلات مختلف آمریکا و سازمان سیا، اعم از نظامی، تروریستی، چنگ روانی و غیره در تقریبا 70 کشور مختلف از زمان جنگ جهانی دوم تا آخرین ویراست کتاب در سال 2004 پرداخته است؛ لحن جالب و علمی نویسنده، بسیاری از فعالان سیاسی و نویسندگان آمریکا از جمله "نوام چامسکی"، "گور ویدال"، "الیور استون"، "دکتر هلن کالدیکات" و غیره را به تحسین این نویسنده و تلاش های شجاعانه او برای پرده برداشتن از حقایق واداشته است.
در پایان جنگ جهانی دوم، هر آمریکایی با سن بیش از 40 سال به مدت 25 سال، یعنی میانگین دوره‌ی لازم برای تولید عداوت، مورد تهمت ضدکمونیستی واقع شده بود. کمونیسم‌ستیزی، مستقل از پدر سرمایه‌داری‌اش، حیاتی از آن خود به وجود آورد. تعیین‌کنندگان میانسال خط‌مشی و دیپلمات‌ها در واشینگتن، در دوره‌ی پس از جنگ، ملت‌ها، جنبش‌ها یا افراد را به دیده‌ی کمونیست‌ها و "ضدکمونیست‌ها" می‌دیدند. آنان هم‌چنان به خط‌مشی کاملا آشنای خویش در خصوص استقرار و یا حمایت از پلیدترین جباران جهان نیز پایبند هستند؛ جبارانی که از ظلم و تعدی آن‌ها هر روز در صفحات روزنامه‌ها سخن می‌رود. مانند کشتارهای بی‌رحمانه‌ی روش‌مند، شکنجه‌ی پیشرفته، شلاق زدن در ملا عام، شلیک سربازان و پلیس به اجتماعات و... در این راستا در کتاب حاضر بیانات مقامات عالی‌رتبه و میان‌پایه‌ی واشینگتن، خط‌مشی آن‌ها، اوضاع و احوال مجادله‌آمیز جهانی و... بیان شده است. هم‌چنین مطالبی درباره‌ی سازمان سیاه، روابط خارجی و نظامی ایالات متحده، دخالت حقوق بین‌الملل و... بازگو شده و در ادامه به جنگ‌ها و تجاوزات چین، ایتالیا، یونان، اروپای شرقی، سوریه، آلبانی، فرانسه، ویتنام، عراق، افغانستان، امپراتوری آمریکا و... در حدود سال 1940 تا کنون اشاراتی شده است.
در این اثر 56 منطقه از مناطقی که آمریکا در آن ها مداخله کرده است را بیان می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کشتن امید: مداخلات ارتش آمریکا و سیا پس از جنگ جهانی دوم

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کشتن امید: مداخلات ارتش آمریکا و سیا پس از جنگ جهانی دوم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک