رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

قدرت نرم در استراتژی خاورمیانه ای آمریکا

قدرت نرم در استراتژی خاورمیانه ای آمریکا
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
«قدرت نرم در استراتژی خاورمیانه‌ای آمریکا» در چهار بخش با عنوان‌های «مفاهیم و مبانی تئوریک»، «سیاست نرم‌افزاری آمریکا»، «محیط امنیتی کشورهای خاورمیانه بر بستر ضعف درون ساختاری» و «تعاملات نرم‌افزاری قدرت و امنیت در خاورمیانه» تدوین شده است.
بر اساس مطالب کتاب، پایان جنگ سرد با تحولات پیچیدهای در صحنه بین‌الملل همراه بود. نخستین نشانه‌های آن را می‌توان در ضرورت بازنگری ساختاری نظری امنیت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مشاهده کرد. با پایان جنگ سرد و آغاز عصر جدیدی که در آن از تهدید بلوک شرق خبری نبود، توجه به قدرت نرم در ساختار نظام بین‌الملل مورد بازنگری جدی غرب به ویژه آمریکا قرار گرفت. در استراتژی جدید آمریکا، چگونگی رابطه این کشور با کشورهای خاورمیانه بر اساس مولفه‌های نرم‌افزاری قدرت و امنیت اهمیت زیادی پیدا کرد و ضرورت بازتعریف منافع ملی کشورهای خاورمیانه بیش از پیش احساس می‌شود.
از جمله مباحث‌ این اثر می‌توان به رویکردهای تئوریک نرم‌افزار گرایانه به قدرت، رویکردهای تئوریک نرم‌افزار گرایانه به امنیت، جایگاه قدرت نرم در سیاست خارجی آمریکا، جایگاه نرم‌افزاری گرایی در سیاست خاورمیانه‌ای، ساختارها و روندهای سیاسی در کشورهای منطقه خاورمیانه، ساختارهای اقتصادی کشورهای منطقه، ساختارهای اجتماعی، فرهنگی کشورهای خاورمیانه، شاخص‌های سیاست نرم‌افزاری آمریکا در خاورمیانه و سیاست نرم‌افزاری آمریکا و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
در بخشی از این کتاب آمده است: «منشاء بسیاری از چالش‌های امنیتی در منطقه خاورمیانه درونی است نه بیرونی. عوامل داخلی مانند مشروعیت، اتحاد عناصر مختلف اجتماعی، ایدئولوژی و قابلیت سیاستگزاری از متغیرهایی هستند که نقش مهمی در زمینه ترسیم موقعیت امنیت ملی ایفا می‌کنند. در میان موضوعات امنیتی مورد توجه، عوامل و مولفه‌های سیاسی و به ویژه ماهیت دولت در کشورهای در حال توسعه به طور عام و منطقه خاورمیانه به طور خاص و رابطه آن با جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قدرت نرم در استراتژی خاورمیانه ای آمریکا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قدرت نرم در استراتژی خاورمیانه ای آمریکا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک