رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیاست و حکومت در اتحادیه اروپا
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 22 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 22 رای
در کتاب حاضر، زمینه‌های تاریخی تشکیل جامعه‌ی اروپا، معاهدات مختلف جامعه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، نهادها و بازیگران ملی و فوق ملی در اتحادیه، سیاست‌ها و فرآیندهای سیاست‌گذاری، سیر تحول هم‌گرایی در سیاست خارجی اتحادیه و مباحث مفهومی و تئوریک بررسی شده است.
بر این اساس در فصل نخست تفاوت میانی روابط کشورهای اروپای غربی قبل و بعد از جنگ بررسی گردیده، نیز عوامل موثر بر تحولات پس از جنگ در روابط میان کشورهای مزبور، تحلیل شده و گام‌های اولیه‌ تشکیلاتی در این رابطه تشریح می‌گردد. فصل دوم، نگاهی است به عناصر اصلی فرآیند هم‌گرایی اروپای غربی و مواضع متفاوت آن‌ها، نیز مشارکت آن‌ها در این فرآیند را بررسی می‌کند. فصل سوم به تحلیل ایجاد و تکامل سه جامعه‌ی اروپایی اختصاص یافته است. جامعه‌ ذغال و فولاد اروپا (ECSC) که در پی انعقاد معاهده‌ی پاریس به سال 1951 تاسیس گردید، جامعه‌ی انرژی اتمی اروپا (Exratom) و جامعه‌ی اقتصادی اروپا (EEC) که هردوی آن‌ها در پی انعقاد معاهدات رم در مارس 1957 تشکیل گردیدند. فصل چهارم، ویژگی‌های اصلی تکامل فرآیند هم‌گرایی اروپا از معاهده‌ی رم به بعد را توصیف می‌کند و فصل پنجم برد و معاهده‌ی عمده‌ی اتحادیه‌ی اروپا که در سال‌های اخیر منعقد شده‌اند متمرکز گردیده است: پیمان ماستریخت 1992 و معاهده‌ی آمستردام 1997.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/07/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست و حکومت در اتحادیه اروپا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیاست و حکومت در اتحادیه اروپا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک