رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اسلام رادیکال در آسیای میانه، واکنش به حزب التحریر

اسلام رادیکال در آسیای میانه، واکنش به حزب التحریر
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 11 رای
گروه بحران بین المللی

با مقدمه: حمید احمدی

در این کتاب چگونگی ظهور 'حزب التحریر' در آسیای میانه و فعالیت‌ها و سیاست‌های آن بررسی شده است. ضمن آن که به پیشینه‌ی حزب التحریر در اردن، اندیشه‌های رهبران، به ویژه آرمان‌ها و سیاست‌های کلی حزب التحریر اشارتی گردیده است. مطالب بعدی کتاب بدین قرار است: شرح فعالیت‌های حزب‌التحریر در کشورهای گوناگون آسیای میانه و پاسخ نخبگان حاکم این کشورها به این فعالیت‌ها، رابطه‌ حزب‌التحریر با سایر گروه‌های اسلامگرای آسیای میانه، نظیر جنبش اسلامی ازبکستان و جنبش رستاخیز اسلامی تاجیکستان، و تجزیه و تحلیل شکاف‌ها در درون حزب التحریر اسلامی در آسیای میانه و انشعاب‌های فرعی این حزب در این منطقه.
حزب التحریر در دهه ۱۹۵۰ از جنگ های گوناگون در خاورمیانه منشا گرفته است. اما اعتقاد بر این است که این حزب به طور رسمی توسط شیخ "تقی الدین النبهانی الفلسطینی" در بیت المقدسِ تحت کنترل اردن تاسیس شده است. این حزب دست کم از اوایل ۱۹۹۰ در آسیای مرکزی حضور دارد، اما هنگامی که در اواخر این دهه، آزادی های دموکراتیک به سرکوبی بدل شد، به موفقیت های شگرفی با جمعیت های محلی دست یافت. اعضای آن در آسیای مرکزی مطمئناً به هزاران تن می رسند.
علت شهرت حزب التحریر به خاطر تقاضای آن برای استقرار مجدد خلافت اسلامی است که می تواند همه مسلمانان را بدون توجه به ملیت، منطقه، قبیله یا اختلافات فرقه ای متحد کند. تبلیغات آن در تقبیح غرب و علیه رژیم های عربی که معتقد است به میراث اسلام احترام نمی گذارند، شدید است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/08/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسلام رادیکال در آسیای میانه، واکنش به حزب التحریر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اسلام رادیکال در آسیای میانه، واکنش به حزب التحریر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک