رسته‌ها
افسانه جوانی
امتیاز دهید
5 / 4
با 15 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4
با 15 رای
✔️ فرانسوا ادوارد کوپه در ژانویه ۱۸۴۲ در پاریس متولد شد. پدرش شغلی کوچک در وزارت جنگ داشت. از آنجائیکه حقوق دولتی او برای اداره خانواده شش نفری ( سه دختر و یک پسر ) کاملا کافی نبود سالهای اولیه زندگی کوپه برای او سخت گذشت. همانطور که از متن این رمان آشکار است این داستان تا حدی از زندگی شخص خودش اقتباس شده است. بعد از مرگ پدر، کوپه جوان وارد خدمات دولتی شد که کار یکنواخت آن با روحیه شاعر جوان جور در نمیآمد. او بعد از کار به کتابخانه سنت ژنویو رفته و در آنجا با جدیت مشغول مطلعه میشد. او اشعار اولیه اش را در سال ۱۸۶۶ بچاپ رساند ولی جلب توجه زیادی نکرد. ولی وقتی در سال ۱۸۶۹ دفتر شعرش به اسم ' لا پاسانت ' منتشر شد یکشبه کوپه معروفیت عجیبی کسب کرد.
مانند خیلی از ادیبان هموطنش کوپه یک شاعر، نویسنده و نمایشنامه نویس بود. در سال ۱۸۸۴ به عضویت آکادمی ادبیات فرانسه منصوب شد. او در ظاهر مردی مرتب با ریش تراشیده ، اندامی لاغرو موهائی که پیوسته به عقب شانه شده نمونه یک هنرمند مشهور زمان خودش بود. کتابهای او هرگز از کتابفروشی های معتبر پاریس حذف نشده است. کوپه در پاریس متولد شده، در پاریس تحصیل کرده و یک پاریسی پاریسی ها بود.
از نظر سبک شعری او خود را متعلق به مکتب رمانتیسم که افرادی نظیر لامارتین ، هوگو و دو موسه را در بر داشت نمیدانست. کوپه فقط کلمات زیبا و موزون را کنار هم جمع نمیکرد. شعر او از یک حال و هوای واقعیت های اجتماعی و حتی علمی برخوردار بود. علمی که در آن روزها از خواب طولانی بیدار شده و بسرعت رشد و نمو میکرد.
فرانسوا کوپه خود را ساکن برج عاج ادبیات نمیدانست و کارهای ادبیش بیشتر برای رنج بران و آدمهای معمولی بود. کتاب ' زمانی برای صلح در تنگنای محاصره ' ( ۱۸۷۵) تمام عناصر لازم از قبیل شخصیت پردازی و انسجام وقایع را در بر دارد و این اولین کتاب او شهرت او را بمراتب بیشتر کرد. کتابهای بعدی او نظیر ' اُلیویه' ' تبعیدی ' و ' یست داستان جدید ' و در آخر در سال ۱۸۹۸ ' رنجهای خوب ' او را بعنوان یکی بزرگترین نویسندگان قرن در فرانسه تثبیت کرد.
در کارهای ادبی فرنسوا کوپه خطوط داستانی غیر قابل انعطاف و جامد بچشم نمیخورد و به تعبیر ' ژوزه دو هردیا' از آکادمی ادبیات فرانسه در آثار کوپه چیزی هست که در قلب خواننده نفوذ کرده بنظر میرسد که قدری از زندگی و حیات خود را به خواننده میبخشد.
این کتاب که در فهرست کتابهای برجسته ادبیات فرانسه توسط آکادمی ادبیات فرانسه مقام بالائی را اشغال کرده است برای اولین بار از متن انگیسی بزبان فارسی ترجمه میگردد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
129
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1397/06/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه جوانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
افسانه جوانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک