رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تحلیل انتقادی مبانی و روش تفسیری سید قطب در فی ظلال القرآن

تحلیل انتقادی مبانی و روش تفسیری سید قطب در فی ظلال القرآن
امتیاز دهید
5 / 4
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 9 رای
از پیشگفتار کتاب:
در میانه قرن چهارده هجری تفسیر "فی ضلال القرآن"در حلقه تفاسیر نمایان شد و جایگاه ممتازی را به خویش اختصاص داده و نگاه های فراوانی را به سوی خود متمایل کرد. سید فطب در تفسیر خود از ابعاد مختلف به آموزه های دینی، اجتماعی، علمی، اخلاقی و... پرداخته و به گونه ای نشاط انگیز و تحرک بخش معارف قرآن را بیان نموده است. جهت گیری اصلاحی و حرکتی در تفسیر او ظهوری چشمگیر دارد؛ به گونه ای که تفسیر وی را در قالبی نوین و متفاوت از دیگر مجموعه های تفسیری می نشاند.
مفسران پیش از سید قطب هر یک در طرح ریزی و شکل دهی تفسیر خویش از روشهایی بهره جسته و بر اساس مبانی خاصی به تبیین کتاب آسمانی پرداخته اند. برخی آیات قرآن را در پرتو روایات، تفسیر نموده اند؛ گروهی دیگر به تبیین لغوی، ادبی یا بلاغی از قرآن پرداخته اند. عده ای نیز با تکیه بر عقل و در پرتو اجتهاد و استنباط به تفسیر آیات اقدام نموده اند و... به این شکل شیوه ها و منهج های متعددی در تفسیر قرآن شکل گرفته است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحلیل انتقادی مبانی و روش تفسیری سید قطب در فی ظلال القرآن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تحلیل انتقادی مبانی و روش تفسیری سید قطب در فی ظلال القرآن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک