رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نفت و سیاست های نفتی عراق: داخلی، منطقه ای، بین المللی

نفت و سیاست های نفتی عراق: داخلی، منطقه ای، بین المللی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 9 رای
این کتاب توسط متخصصان تراز اول اقتصاد و بازار نفت عراق تهیه شده و به موضوع نفت و سیاستهای نفتی عراق و آثار احتمالی آن در منطقه و کشور می پردازد و سناریوهای مختلف را برای توسعه میدان های نفتی عراق بررسی می کند و از این جهت برای متخصصان حوزه نفت، پژوهشی ارزشمند و مفید است.
اقتصاد عراق و هرگونه تحول در اقتصاد این کشور به نفت و ذخایر نفتی وابسته است. نفت در اقتصاد و سیاست عراق نقشی دوگانه بازی کرده است. ایجاد نظام متمرکز و استبدادی و آغاز و تحمیل جنگهای خانمان سوز در منطقه جز با تکا به نفت و درآمدهای نفتی ممکن نبود. از این نظر نفت در اقتصاد عراق عامل نابودی، فقر و فساد است. در شرایط صلح نیز اتکا اقتصاد به نفت میتواند گسترش واردات، ایجاد رفاه کاذب و نابودی صنعت داخلی را به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر در صورت مدیریت و استفاده درست از منابع نفتی و بکارگیری منابع حاصل از آن در اقتصاد کشور می تواند چهره عراق را متحول و اقتصاد آن را پویا و توانمند کند، درآمد سرانه را افزایش دهد و رفاه عمومی را به ارمغان آورد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نفت و سیاست های نفتی عراق: داخلی، منطقه ای، بین المللی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نفت و سیاست های نفتی عراق: داخلی، منطقه ای، بین المللی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک